کرمانشاه؛

راه اندازی دهکده گردشگری عشایر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای ایام نوروز دهکده گردشگری عشایر را در کرمانشاه راه اندازی می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جلیل بالایی گفت: تاکنون کمیته های 10 گانه ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان هرکدام به صورت جداگانه جلساتی را با حضور اعضای خود برگزار کرده و مصوباتی را هم داشته اند.

وی ادامه داد: در اغلب شهرستانها به غیر از ثلاث باباجانی که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آنجا مستقر نیست، جلسات شهرستانی ستاد خدمات سفرهای نوروزی نیز تشکیل شده و کارها براساس برنامه پیش می رود.

بالایی تصریح کرد: امسال در نظر داریم برای ایام نوروز یک دهکده گردشگری عشایری راه اندازی کنیم که در این دهکده حدود 50 سیاه چادر عشایری گردهم آیند و سبک زندگی ساده عشایری را در معرض دید گردشگران و میهمانان نوروزی قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اگر شرایط مساعد باشد شاید بتوان این دهکده گردشگری عشایری را به یک محل دائم در تمام طول سال تبدیل کرد.

وی افزود: تلاش ما در این دهکده گردشگری عشایری بر این است که هم سبک زندگی ساده عشایری به نمایش گذاشته شود و هم تولیدات سنتی و غذاهای محلی عشایری به میهمانان عرضه شود.

بالایی خاطرنشان کرد: امسال می خواهیم نظارت بسیار ویژه ای بر این دهکده گردشگری عشایری داشته باشیم، چراکه سالهای قبل سیاه چادرهای عشایری به مکان عرضه نوشابه، چیپس و پفک تبدیل شده بود و امسال نمی خواهیم چنین شرایطی داشته باشیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.