500 میلیارد ریال برای ساخت خانه های جوان در کشور

وزیر ورزش و جوانان گفت : 500 میلیارد ریال در بودجه سال 1396 کشور در قالب یک ردیف خاص برای ساخت خانه های جوان پیش بینی شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسعود سلطانی فر در نشست با جمعی از اعضای هیات های ورزشی و مسئولان سازمان های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: خانه جوان تاکنون در 13 استان کشور ایجاد و راه اندازی شده و تا سه ماه آینده نیز 18 استان دیگر دارای خانه جوان می شوند.

وی گفت: خانه جوان مکانی مناسب برای طرح، بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جوانان در زمینه های مختلف اعم از اشتغال و ازدواج است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: 800 هزار فقره وام ازدواج 100 میلیون ریالی در 10 ماه سال جاری و با وجود محدودیت منابع مالی کشور پرداخت شده است.

سلطانی فر بیان کرد: 200 هزار فقره وام ازدواج 100 میلیون ریالی نیز تاکنون برای پرداخت تعیین شعبه بانک شده و تا پایان سال جاری به یک میلیون نفر داده می شود. 

وی عنوان کرد: سال 1392 و در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد سازمان های مردم نهاد مرتبط با امور جوانان دارای مجوز کمتر از 50 مورد بود در حالی که این تعداد هم اینک به یکهزار و 500 مورد رسیده و تا مرداد سال 1396 نیز به 2 هزار مورد می رسد.

سلطانی فر ابراز داشت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش هزینه های درمانی و بهداشتی در کشور توسعه ورزش همگانی است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش بانوان مهم بوده و از هر امکانی برای رفع مشکلات ورزش این قشر از جامعه و ترویج روز افزون آن در هر 2 حوزه همگانی و قهرمانی استفاده می شود.

سلطانی فر اظهار داشت: حق زنان ایران اسلامی است که با حفظ حجاب در میادین ورزشی بین المللی حضور یابند و تاکنون نیز اقدام ها، رایزنی ها و پیگیری های ارزنده ای در این راستا توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شده و در آینده نیز خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تحول و بازنگری در ورزش قهرمانی کشور افزود که ایران در 16 دوره حضور در رقابت های المپیک توانسته 67 مدال شامل 18 طلا، 21 نقره و 28 برنز در رشته های کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی کسب کند در حالی که دیگر رشته ها از قبیل شمشیربازی، صخره نوردی، تیراندازِی، جودو و کاراته نیز توانایی کسب مدال را دارند و تحقق آن مستلزم برنامه ریزی اصولی است. 

سلطانی فر بیان کرد: دولت یازدهم در سه سال و نیم گذشته دستاوردهای ارزنده ای در خدمت رسانی به مردم داشته که از مهمترین آنها می توان به کاهش تورم بالای 40 درصد، ثبات اقتصادی، اجرای طرح تحول نظام سلامت، لغو تحریم ها و لغو 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کشور اشاره کرد.

وی عنوان کرد : برخی منتقدان در کشور برجام را بی نتیجه می دانند در حالی که ایران در مسئله برجام امتیازهای فراوانی گرفت و رئیس جمهوری جدید آمریکا نیز اعلام کرد منافع ما با توافق برجام به خطر افتاد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حوزه های جوانان و ورزش این استان در آینده ای نزدیک شاهد تحول چشمگیری خواهند بود.

سید موسی خادمی اظهار داشت: وجود جوانان باانگیزه، خلاق و پرانرژی در کهگیلویه و بویراحمد فرصتی ارزنده برای کمک به رشد، توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان است.

وی افزود که نیازمندی های بخش جوانان و ورزش کهگیلویه و بویراحمد گسترده بوده و در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان نیز به وی اعلام شد.

خادمی بیان کرد: 200 روستای کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت زمین ورزشی با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و از محل اعتبارات استانی و هدایای خاص وزارت نفت شناسایی شده و انتظار می رود که وزارت ورزش و جوانان نیز برای ساخت این زمین ها با استان همکاری کند.

وی عنوان کردک وزارت ورزش و جوانان اعتباری را برای ساخت خانه جوان در یاسوج مرکز این استان اختصاص دهد.

خادمی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به برخورداری از ظرفیت های گسترده در بخش ورزش می تواند با حمایت های وزارت ورزش و جوانان به جایگاه مناسبی در کشور دست یابد.

وزیر ورزش و جوانان با هدف بازدید از روند اجرای چند طرح ورزشی و دیدار با ورزشکاران و مسئولان هیات های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد به شهرهای دوگنبدان، دهدشت و یاسوج سفر کرد. 

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 46 هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته های مختلف دارد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.