ظرفیت بالای مراکز غیرانتفاعی در عرصه آموزش عالی

معاون آموزشی وزارت علوم از ظرفیت مراکز غیرانتفاعی و پتانسیل بالای بخش غیر دولتی در وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در تودیع و معارفه مدیرکل غیر انتفاعی که ظهر امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: باید به بخش غیر دولتی بهای ویژه‌ای داده شود تا شرایط غیر دولتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشورهای خارجی پیشرفته بهای به خصوصی به بخش غیر دولتی داده می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: ما باید به بخش غیر دولتی که از الگوهای برجسته کشور به حساب می‌آید با دید بهتری نگاه کنیم و از آن بهره‌مند شویم.

شریعتی نیاسر افزود: در وضعیت آموزش عالی ما چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دانشجو در کشور داریم که متأسفانه حمایت خوبی از سوی مراکز نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت در مراکز غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند که از پتانسیل‌های بالایی برخوردارند که باید به این دانشجویان بهای خوبی داده شود تا در عرصه‌های غیر دولتی و دولتی بدرخشند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: استقبال در بخش‌های دولتی خیلی بالا است که متأسفانه اندک اعتبار ما از جدول ۱۴ تأمین می‌شود که آن هم لغو شد.

شریعتی نیاسر ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد دانشجویان با پول تحصیل می‌کنند و سهم ۵۰ درصدی بخش غیر دولتی آموزش عالی نشان‌دهنده پتانسیل بالای این بخش است.

وی افزود: شرط اصلی عقل این است که باید به بخش غیر دولتی حمایت خاص شود، متأسفانه موسسات غیر دولتی مشکلاتی دارند که باید کمک شوند.

شریعتی نیاسر گفت: در دانشگاه‌ها بحث کیفیت در اولویت قرار دارد و ما باید در کل به بخش غیر دولتی نگاه جدیدی داشته باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات دکتر ابری نیا تقدیر و فاطمه داداشیان به عنوان سرپرست دفتر آموزش غیر دولتی معرفی شد.

شریعتی نیاسر ادامه داد: سطح‌بندی موسسات غیر دولتی باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد و در شرایط کنونی به نوعی کمک به دولت است.

وی تاکید کرد: حمایت هدفمند از بخش خصوصی باید در راستای توجه به شاخص‌ها صورت گیرد و من امیدوارم این هدف تا آخر برنامه ششم اجرا شود.

شریعتی نیاسر افزود: ما باید سهم غیر دولتی آموزش‌ها را بالا ببریم و این کار با رعایت شاخص‌های کیفی و رعایت جمعیت دانشجویی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد باید رشد پیدا کنند و این بخش برای ارتقای سطح علمی جامعه مفید است.

وی با بیان اینکه موسسات آموزش آزاد در حوزه‌های مختلف باید مأموریت گرا بمانند، تاکید کرد: آموزشگاه‌های آزاد دولت را کمک می‌کند و باید در راستای مأموریت گرا بودن آن‌ها تلاش ویژه‌ای کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.