مدیر عامل شرکت توانیر کشور:

باید تجدید نظری در طراحی‌های شبکه برق گیلان داشته باشیم

مدیر عامل شرکت توانیر کشور گفت: حجم برف، یخ و طوفان اخیر در گیلان خارج از طراحی‌های در نظر گرفته در شبکه برق بود که باید تجدید نظری در طراحی‌هایمان داشته باشیم.

باید تجدید نظری در طراحی‌های شبکه برق گیلان داشته باشیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ آرش کردی در نشست با استاندار گیلان از خدمت رسانی 178 اکیپ شرکت برق در روزهای بحرانی در گیلان خبر داد و افزود : متأسفانه حجم آسیب‌ها به شبکه توزیع برق در گیلان بی سابقه و کم نظیر بود و شاید تاکنون با این حجم از آسیب در استان‌‌ها مواجه نبودیم.

وی برآورد اولیه از خسارات در شبکه برق استان را در حدود 100 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : 30 میلیارد ریال دیروز پرداخت شد و در هفته‌های آتی باقی مانده آن نیز پرداخت خواهد شد.

استاندار گیلان نیز در این نشست بهسازی و مقاوم سازی کامل شبکه توزیع برق گیلان را خواستار شد و گفت:با توجه به فرسودگی شبکه توزیع برق استان امیدواریم با حمایت‌های وزارت نیرو شاهد بهسازی کامل شبکه توزیع برق در سراسر استان باشیم .

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه 48 ساعت پیش از بارش شدید برف با برگزاری ستاد مدیریت بحران، استان از آمادگی نسبی برخوردار شده بود افزود:بخشی از این حوادث اجتناب ناپذیر بود.

وی به فرسودگی شبکه توزیع برق استان اشاره کرد و اظهار داشت: این فرسودگی مربوط به چند دهه گذشته بوده به گونه‌ای که بر اساس گزارش مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان از عمر مفید برخی تیرهای برق بیش از 10 سال سپری شده بود که با توجه به محدودیت اعتباری در دولت‌ها ، بهسازی آن اجرایی نشد.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.