اردبیل؛

استان اردبیل از استان‌های ممتاز در تولید برق است

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: استان اردبیل از استان‌های ممتاز در تولید برق است و توانسته 3 برابر میزان مصرف خود، تولید برق داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علیرضا علیزاده از تولید هزار مگاوات برق در استان اردبیل خبر داد و افزود: به دلیل اتصال برق با شبکه سراسری مازاد تولیدات وارد شبکه سراسر شده و بخشی در نوار مرزی شمال استان صادر می‌شود.

وی با تأکید به اینکه در شمال استان تبادل انرژی برقرار است، اضافه کرد: در واقع در ماه‌هایی از سال صادرات و در ماه‌هایی واردات برق‌داریم اما همواره میزان صادرات بیش از واردات است.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل متذکر شد: با وجود تولید مازاد همچنان افزایش تولید دنبال می‌شود که مهم‌ترین پروژه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی استان برای تولید ۵۰۰ مگاوات برق است.

علیزاده تأکید کرد: افزایش یک و نیم برابری تولید این نیروگاه در وضعیتی است که به میزان گازوئیل و سوخت مصرفی نیروگاه اضافه نشده و تنها از حرارت تولیدی برف تولید می‌شود.

وی به بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال آینده و یا اوایل سال ۹۷ اشاره و تأکید کرد: تولید پراکنده برق به میزان ۲۰۰ مگاوات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته علیزاده در تولید پراکنده برق، تولید همزمان برق و حرارت انجام می‌شود و شرکت توزیع برای تولید ۲۰۰ مگاوات پروانه صادر کرده که نیروگاه‌های گرمی، بیله سوار و پارس آباد به اتمام رسیده و نیروگاه کوثر در حال احداث است.

وی با اشاره به تشویق سرمایه‌گذاران جهت ورود به عرصه تولید انرژی‌های پاک اضافه کرد: در بخش انتقال برق نیز ۲۳۰ کیلوات اردبیل- میانه اخیراً به بهره‌برداری رسیده است و توانسته به بهبود انتقال منجر شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.