کرمانشاه؛

ساختمان تکیه تاریخی "معاون الملک در معرض تهدید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با مسدود شدن مسیر آب رودخانه آبشوران در حال حاضر آب این رودخانه ساختمان تکیه تاریخی "معاون الملک" را تهدید می‌کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تکیه معاون الملک با قدمت 114 سال یکی از تکیه‌های تاریخی شهر کرمانشاه است.

وی به کاشی کاری‌های منحصر به فرد این تکیه اشاره کرد و افزود: این کاشی کاری‌ها به قدری منحصر به فرد و ارزشمند است که این تکیه را "موزه کاشی تاریخ ایران" می‌نامند.

بالایی به مشکلات حال حاضر که بنای تکیه را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: با توجه به توسعه شهر کرمانشاه، دربحث هدایت آبهای سطحی و در مسیر آبهایی که از زیر تکیه از گذشته عبور می‌کرده اند، بر اثر ساخت و سازهای صورت گرفته و ساخت دیوارهای بتنی، انسداد به وجود آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، تصریح کرد: هم اکنون این انسداد مسیر رودخانه و آبهای سطحی، ساختمان تکیه را تهدید می‌کند.

بالایی افزود: درخواستی که ما از وزیر راه و شهرسازی داریم این است که در قالب مطالعه و اجرای طرح ساماندهی آبشوران این مشکل را مرتفع کند.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به قرارگیری تکیه در داخل بازار عمده فروشان، دسترسی به این مجموعه برای گردشگران بسیار دشوار است و در سنوات اخیر طرح ساماندهی مجموعه تکیه معاون الملک طراحی شده است.

بالایی تصریح کرد: اگر وزیر راه و شهرسازی کمکی در جهت تامین منابع این طرح داشته باشند، می‌توانیم برای آزادسازی پیرامون تکیه اقدام کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.