استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز در جهت کاهش آلودگی هوا

مدیر بخش تحقیقات پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، گفت: اجرای طرح مدیریت سبز سبب کاهش آلودگی هوا و استفاده بهینه از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در کشور می‌شود.

جابر سلطانی مدیر بخش تحقیقات پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دستاوردهای دانشگاهی در حوزه مدیریت سبز اظهار داشت: پردیس ابوریحان دانشگاه تهران با هدف اجرای مدیریت سبز و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک اقدام به برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی در این زمینه کرده است تا دانشگاهیان با روش‌های مختلف استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت سبز در دانشگاه و جامعه آشنا شوند.  
 
وی بیان کرد: پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در زمینه‌های مدیریت سبز، انرژی‌های تجدید پذیر و تصفیه پسماندهای آب اقدامات خوبی صورت داده است و در رشته‌های مکانیک، اصلاح زراعت و نباتات و خاک نیروهای خوبی را تربیت کرده است.  
 
سلطانی عنوان کرد: این دانشگاه بر طبق ابلاغیه وزارت علوم طرح‌های مدیریت سبز با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا در اثر گازهای گلخانه‌ای کارهای خوبی را انجام داده است.  
 
وی گفت: طرح تصفیه پسماندهای فاضلابی با هدف کاهش مصرف آب و استفاده برای مصارف زمین‌های کشاورزی به وسیله محققان این پردیس انجام شده است و این پژوهش می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب داشته باشد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار