رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی:

دولت در حوزه انرژی تجدید‌پذیر کمک نکند، اما به پول مردم هم دستبرد نزند

صادق زاده گفت: ما از دولت نمی‌خواهیم کاری در حوزه انرژی تجدید‌پذیر انجام دهد، فقط به پول مردم هم دستبرد نزند.  

دولت در حوزه‌ انرژی‌ تجدید‌پذیر کمک نکند ، اما به پول مردم هم دستبرد نزندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد صادق زاده معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی در شورای سیاست گذاری دومین کنفرانس و نمایشگاه انرژی‌های تجدید پذیر ایران که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور پتانسیل‌های خود را در زمینه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر فراموش کرده است، اظهار کرد: منبع انرژی خورشیدی و بادی دست کمی از نفت و گاز ندارند. از انرژی نفت و گاز در 2500 حوزه‌ دیگر جز سوزاندن می توان استفاده کرد، اما از کاربرد خورشیدی تنها در تولید انرژی می توان استفاده کرد و این لجاجت دولت است که این کار را انجام نمی دهد.

صادق زاده معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید‌پذیر ادامه داد: به طور قطع آینده گان ما‌ را نخواهند بخشید. اگر می خواهیم نگاه آینده گان به ما بد نباشد باید از انجام این گونه کار‌ها دست بکشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم سبب افزایش چند برابری استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر شده است، گفت: سال 95 نرخ افزایش انرژی تجدید‌پذیر در مقایسه با سال 94 هفت برابر بود و این نشان از این موضوع دارد که اگر مردم وارد کار نشوند، آن کار به درستی انجام نمی گیرد، به شرطی که دولت خویشتن‌داری کند و فقط در موضوعاتی که به او مربوط می شود، ورود پیدا کند.

صادق زاده با اشاره به اینکه دولت باید اقتصاد انرژی‌های تجدید‌پذیر را اصلاح کند، اظهار کرد: دولت باید راه تامین مالی بخش خصوصی را باز کند تا توسط آنها و بدون اینکه از منابع دولتی استفاده شود، کارها و پیشرفت انرژی تجدید پذیر انجام شود.

پول مردم در خزانه‌ دولت بلوکه شده است

وی با اشاره به اینکه کشور های خارجی به انرژی تجدید‌پذیر وارد نشده‌اند، گفت: شرکت‌های سرمایه گذار خارجی به بخش انرژی تجدید پذیر ایران ورود پیدا نکرده‌اند و هرآنچه که در اینجا انجام و یا ساخته می شود توسط پول خود مردم است. در همدان ، اصفهان و کرمان از طریق همین پول‌های مردم نیروگاه‌ها ساخته شده‌ است.

صادق زاده  تصریح کرد: مردم برای تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر پول می دهند و این پول باید در همان مسیر خرج شود. دولت حق ندارد پولی که برای مردم است و آنها به واسطه‌ قانون مصوب مجلس پرداخت کرده‌اند را بگیرد و در همان مسیر مشخص شده استفاده نکند.

وی با بیان اینکه تا به امروز در حو‍زه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر از سوی مردم 500 میلیارد تومان وصول پیدا کرده است و تنها 34 میلیارد تومان آن در حوزه‌ انرژی‌ تجدید‌پذیر مصرف شده است، گفت: این بدان معناست که بیش از 450 میلیارد تومان از پول مردم در حساب خزانه بلوکه شده است ما از دولت نمی خواهیم کاری در این حوزه انجام دهد، فقط به پول مردم دستبرد نزند و بگذارد این شیر به نوزاد برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار