یاسوج؛

لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری در نوروز 96

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و همکاری همه دستگاه‌ها برای فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری استان در نوروز 96 تاکید کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛محمود باقری در یاسوج، اظهار کرد: اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تمامی تلاش خود برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان را به کار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف گردشگری در استان، گفت: باید این ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی و از آنها در راستای توسعه صنعت گردشگری استفاده بهینه شود.

وی ساماندهی و توسعه گردشگری را نیازمند مسوولان و دیگر دستگاه‌ها دانست و گفت: برای ساماندهی و استفاده از این ظرفیت‌ها باید دیگر دستگاه‌ها با اداره کل گردشگری همکاری لازم را داشته باشند.

این مسوول با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری استان، گفت: انجام و ارائه خدمات مطلوب باعث رشد بیشتر حضور گردشگران در استان شده است.

باقری، به افزایش 70 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشت که سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر از دیگر استان‌ها وارد استان ما می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز، یادآور شد: تاکنون چند جلسه با حضور اعضای ستاد خدمات سفر استان برگزار و تمهیدات لازم برای این ایام اندیشیده شده است.

وی بر توجه و همکاری همه دستگاه‌ها برای فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری استان در نوروز 96 تاکید کرد و بیان داشت: هر چه زیرساخت‌های گردشگری استان را بیشتر تامین کنیم بستر برای حضور و ورود گردشگران و مسافران بیشتری به استان فراهم خواهد شد.

این مسوول با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره کل گردشگری، افزایش تعداد تخت‌های هتل‌های استان از 600 تخت در سال 92 به 818 تخت در سال جاری را از مهم‌ترین این اقدامات عنوان کرد.

باقری با بیان اینکه قصد داریم تا دو سال آینده تعداد تخت‌ها را به یک هزار و 200 برسانیم، گفت: چهار پارک در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا نیز برای اسکان مسافران در ایام نوروز 96 احداث کرده‌ایم و امیدواریم با این میزان مشکل اسکان مسافران رفع شود.

وی از آمادگی اداره کل گردشگری برای فراهم کردن امکانات اسکان در پارک‌ها خبر داد و گفت: اگر شهرداری زمینی در اختیار ما قرار دهد امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی را در آن محل فراهم خواهیم کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.