اصفهان؛

کاشان به مرحله نیمه‌نهایی طرح پایتخت کتاب ایران راه یافت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از راهیابی این شهرستان در جمع 20 شهر مرحله نیمه نهایی نامزد سومین دوره پایتخت کتاب ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی جوادی‌مقدم، در صبحگاه کتاب دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام کاشان گفت: بیش از 103 شهر در این دوره از جشنواره برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه مرکزیجشنواره «انتخاب پایتخت کتاب ایران» ارسال کردند که۲۰ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

به گفته وی،۲۰ شهر از جمله کاشان پس از داوری و کارشناسی اولیه پرونده‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره، هیأت داوران شامل کارشناسان و متخصصان حوزه کتاب و نمایندگان دستگاه‌های مشارکت‌کننده برای راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی معرفی شدند.

وی افزود: طرح و برنامه‌های شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی، توسط هیأت داوران مرحله نهایی در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد داوری قرار خواهند گرفت و یک شهر اسفندماه به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی خواهدشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، اظهار داشت: کاشان با ارائه 60 طرح در سومین دوره جشنواره شرکت کرد که تشکیل باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، صبحگاه کتاب، زنگ کتاب پدر و مادر و اهدای 50 میلیون ریال کتاب به کتابخانه مدارس از جمله این

طرح ها است.

جوادی‌مقدم، با اشاره به انتخاب شهرهای اهواز و نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب در دوره‌های پیشین گفت:عنوان پایتخت کتاب ایران، یک عنوان نمادینبه ‌منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی با هدف حمایت از برنامه‌ها، پیشنهادهای ابتکاری و فعاليت‌هاي جذاب و مردم‌پسند است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمانهایدولتی و غیردولتی، برگزار می‌کند.

وی تصریح‌کرد: از نتایج طرح پایتخت کتاب ایران، معرفی نامزد ایران برای انتخاب پایتخت جهانی کتاب است که هر ساله از سوی سازمان یونسکو به یک شهر اعطا می‌شود.

به گفته وی، 130 تفاهم نامه با ادارت دولتی در شهرستان کاشان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، امضا شد که 50 تفاهم نامه آن با مدارس بوده است.

وی افزود: راه اندازی 130 باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در کاشان از جمله طرح‌هایی بوده است که دو هزار نفر از دانش آموزان در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می کنند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.