مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر؛

افزایش بارش ها در جنوب استان / تا زمان خروج سامانه بارشی در حالت آماده باش هستیم / از رسانه ها تقاضا دارم شایعه پرا کنی نکنند

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به افزایش بارش ها در جنوب استان، گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مدارس استان بوشهر فردا باز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قاسم قائدی در مورد بسته شدن برخی از مسیرهای عسلویه و جاری شدن برخی از رودخانه‌های جنوب استان گفت: این اخبار مربوط به قبل است ولی جدیدا آمار بارندگی در عسلویه به مرز 97 میلیمتر رسیده است. همچنین میزان بارندگی در شهرستان جم تا کنون 88 میلیمتر است و این نشان دهنده افزایش بارش‌ها در این مناطق است اما جدیدا گزارش جدیدی در مورد بارش سنگین یا گرفتگی مسیر‌ها به ما داده نشده. البته تا دو ساعت دیگر بارندگی در عسلویه بار دیگر آغاز می شود و در تنگستان و دشتی بارندگی‌ها پراکنده است.

وی در پاسخ به این‌که سامانه جدید بارشی می‌تواند باعث مسدود شدن برخی از مسیر‌ها شود یا نه، تاکید کرد: چیزی مشخص نیست. اما آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای داریم و همه ارگان‌ها در این راستا با هم بسیج شده‌اند و جای هیچ نگرانی نیست.

قائدی در رابطه‌ با منتشر شدن تصاویری از طغیان برخی از رودخانه‌های استان گفت: متاسفانه برخی از کانل‌ها اخبار کذب می‌گذارند. من به شخصه همه این عکس‌ها را دیده‌ام ولی این عکس‌ها مربوط به بارش‌های سال‌های گذشته است و ربطی به بارش امروز ندارند. هم‌اکنون در شمال شهرستان دشتستان بارش در جریان است. فردا هم جنوب استان وضعیت ناپایداری را سپری می‌کند و احتمال بارندگی در این ناحیه بسیار زیاد است. بارندگی تا چهارشنبه شب ادامه دارد و در همه جای استان در این دو روز بارندگی داریم.

وی در مورد تعطیلی مدارس طی دو روز آینده یادآور شد: فعلا که در این راستا خبری اعلام نشده است. ولی فرماندار هر شهرستان می‌تواند با توجه به میزان بارش و احتمال بروز حوادث، در این راستا کار‌های لازم را انجام دهد. هیچ کدام از مدارس استان بوشهر فردا تعطیل نیستند و همانطور که گفتم تعطیلی مدارس دست فرمانداران هر شهرستان است. 

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر در پایان و در مورد خسارت‌های این بارندگی در شهرستان‌های مختلف استان گفت: تا اینجا خسارت مهم در هیچ جای استان اعلام نشده است اما ما باید کارشناسی‌های لازم را بعد از اتمام بارش ها شروع کنیم تا بفهمیم دقیقا میزان خسارت چقدر است. اگر موردی رخ داده باشد حتما اعلام می‌کنیم. البته ما تا فردا در وضعیت آماده باش هستیم ضمن این‌که این وضعیت آمادگی تا خارج شدن سامانه‌ها از استان ادامه دارد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.