اصفهان؛

کاهش 48 درصدی بارش سال زراعی جاری در اردستان

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: میزان بارش در سال زراعی جاری در این شهرستان ۴۸ درصد کاهش داشته است که نسبت به بلند مدت ۵۵ میلیمتر کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد رمضانپور  افزود: طی دو روز گذشته بیشترین بارش در روستای نیسیان در دهستان برزاوند اردستان 20میلیمتر به صورت باران و در ارتفاعات آن 30 سانتی متر به صورت برف بوده است.

وی افزود: میزان بارش در سال زراعی جاری در شهرستان اردستان به 38میلیمتر رسیده که 48 درصد کاهش داشته و نسبت به بلند مدت کاهش 55 درصدی را نشان می دهد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان این که از شامگاه روز دوشنبه هفته جاری بارش باران در این شهرستان آغاز شده است گفت: میزان بارش در شهر اردستان 8 میلیمتر بوده است.

رمضانپور با اشاره به این که بارش باران مناطق دیگر شهرستان را نیز در بر گرفته است افزود: بارش در شهر زواره 2 و 7 دهم میلیمتر و در مهاباد 7 و نیم میلیمتر بوده و کمترین بارش باران در جهان آباد بخش زواره اردستان به میزان 2 و 3 دهم میلیمتر بوده است.

وی گفت: بارش باران در روستای بغم در دهستان علیا 11میلیمتر، سرجهن 7 میلیمتر، کچوسنگ 8میلیمتر، تورزن در دهستان سفلی 5 میلیمتر، کاشانک در دهستان برزاوند 4 و نیم میلیمتر و در زفرقند 3میلیمتر بوده است.

رمضانپور با بیان این که این سیستم بارشی امروز از منطقه اردستان خارج می شود افزود: بارش‌ها در اواخر هفته نیز آغاز خواهد شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.