اهمیت برپایی رزمایش‌های پزشکی چیست؟/ مهارت‌هایی که سر بزنگاه به داد مصدومان می‌رسد

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت چشمگیر رزمایش‌های پزشکی نظامی، از نقش مهم این اقدامات در رویارویی با مصدومان خبر داد.

اهمیت برپایی رزمایش‌های پزشکی چیست؟/ مهارت‌هایی که سر بزنگاه به داد مصدومان می‌رسدامیر سرتیپ محمد حسین لشگری فرمانده دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در واقع ماموریت اصلی ما و همه علوم پزشکی‌های نظامی، تربیت و آموزش علوم پزشکی و تخصص‌های مختلف آن جهت آماده‌باش نیروها برای رویارویی و رسیدگی فوری به مصدومان در شرایط بحران و البته جنگ است.

وی درخصوص علت برگزاری رزمایش‌های پزشکی نظامی نیز افزود: تمرین و آمادگی در گروه‌های پرستاری و شاخه‌های مختلف پزشکی برای رویارویی با مصدومین در شرایط بحران بسیار حایز اهمیت است، مسئله بسیار مهمی که ضرورت برگزاری رزمایش‌های پزشکی نظامی را در شرایط جنگ کلاسیک، جنگ نابرابر و حتی حوادث و بلایای ویرانگر طبیعی می‌طلبد.  
 
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: آشنایی با تکنیک‌ها و مهارت‌های تخصصی در چنین مواقعی یکی از مهمترین مولفه‌های آمادگی پزشکی تخصصی در مواجهه با مصدومان ترومایی است.
 
امیر سرتیپ لشگری تصریح کرد: علی رغم برگزاری دوه‌های مختلف عملی و آموزشی از سوی سایر گروه‌ها، در اغلب موارد وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، می‌بینیم که تیم‌ها‌ی امدادی در شرایط بحران و ترومایی خروجی مطلوبی ندارند در حالی‌که امدادرسانی نیروهای نظامی و نحوه آن در مناطق جنگی و شهری بسیار متفاوت است.  
 
وی با اشاره به p.c.c یا همان انجام به موقع مراقبت از مصدومین در منطقه نبرد، زلزله و بحران افزود: در حقیقت تلاش این افراد برای کمک رسانی و حتی امداد و درمان مصدومان در مواقع حاد اورژانس آنهم در شرایط سخت در محل درگیری است، محلی که هیچ گاه اتفاقات آن حساب شده نیست.
 
امیر سرتیپ لشگری اظهار داشت: ما باید دانشجویانی را آموزش و تحویل جامعه پزشکی نظامی دهیم که از نظر مهارتی نه تنها به خوبی پاسخگو‌ی نیازهای درمانی و امدادی باشند بلکه از نظر بار علمی و شیوه‌های آموزشی حداقل ۲۰ درصد با سایر فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی غیرنظامی بالاتر باشند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار