ولایتی در جمع خبرنگاران

صحبتهای برخی کشورهای مرتجع منطقه علیه ایران به علت دست نیافتن به اهداف شوم خود در سوریه است/مقامات ترکیه به دلیل تحت فشاربودن در روزهای پسا کودتا علیه ایران صحبت می‌کنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام گفت: صحبتهای برخی کشورهای مرتجع منطقه علیه ایران به علت دست نیافتن به اهداف شوم خود در سوریه است

خانم سایه//ملکیان//صحبتهای برخی کشورهای مرتجع منطقه علیه ایران به علت دست نیافتن به اهداف شوم خود در سوریه است/ما برای حرفهای مقامات سعودی اهمیت قائل نیستیم/مقامات ترکیه به دلیل تحت فشاربودن علیه ایران صحبت می‌کنند
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام درحاشیه دیدار با هدیه عباس رئیس مجلس سوریه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزدیدار خوب و سازنده‌ای را با رئیس مجلس سوریه داشتیم و درباره موضوعات مختلفی از جمله مسائل سوریه،‌موضوعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفتگو کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران متحد سوریه است گفت: استکبار جهانی اقدامات زیادی را برای تجزیه سوریه انجام داده است که یک نمونه آن حمایت از تروریست هایی است که در این کشو ر با دولت قانونی سوریه می‌جنگند اما ایران و هم پیمانان سوریه مانع از این کار شده‌اند و به این کشور کمک کردند .

وی ادامه داد: اخیرا هم همه شاهد هستند که دولت روسیه نیز به این محور پیوسته است و از دولت قانونی و ملت سوریه حمایت می‌کند چرا که خطر وجود تروریسم را حس کرده است.

ولایتی تصریح کرد: همه کشورهای منطقه و فرامنطقه ای امروز به این نتیجه رسیدند که دولت سوریه از نقطه عطف نبردهای خود که همان پیروزی حلب است گذشته است و حامیان تروریست که این موضوع را دانسته و فهمیده‌اند نمی‌توانند کاری بکنند در صحنه‌های بین‌المللی مانند اجلاس مونیخ دست به فرافکنی زدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به اینکه برخی کشورهای مرتجع منطقه قصد دارند تا ایران را عامل بی امنیتی منطقه می‌دانند گفت: همه می‌دانند کشورهایی که از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند،‌آمریکا و عربستان و هم پیمانانشان هستند و کشوری که در مقابل این عمل آنها ایستاده ایران و کشورهای حامی صلح و دوستی هستند به همین دلیل صحبت های بی پایه و اساس خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد : ایران بر روابط خود با سوریه تا پیروزی کامل تاکید دارد که این پیروزی حفظ تمامیت ارضی این کشور و دولت قانونی اش و در کنار آن بازگشت آوارگان سوری است.

ولایتی درباره صحبت های وزیر امور خارجه ترکیه و وزیر امور خارجه عربستان در اجلاس مونیخ گفت: در مورد صحبتهای آن مسئول سعودی که حرف های بی پایه و اساس را زده باید بگویم ما به این حرفهای بی پایه عادت کردیم و اصلا به آنها اهمیت نمی‌دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به وزیرامور خارجه عربستان توصیه می‌کنم بهتر است به فکر کشور خودش باشد و باید بداند که با این صحبتهای پوچ فقط به منافع  و روابط خارجی کشورش ضرر می‌رساند.

وی در باره صحبتهای وزیرامور خارجه ترکیه نیز گفت: ما شرایط امروز ترکیه را درک می‌کنیم چرا که آنها تحت فشار دوره پس از کودتا هستند و در کنار آن چون نتوانستند به اهداف خود در سوریه برسند این حرفها را می‌زنند .

ولایتی تصریح کرد: ایران بر اساس دعوت قانونی کشورهای عراق و سوریه و فقط در جهت مشاوره دادن به آنها در این کشور حضور دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: کشورهایی که بدون دعوت مقامات این دو کشور وارد خاک عراق و سوریه شده‌اند متجاوز هستند و باید آنجا را ترک کنند و بدانند که اگر این کار را نکنند قطعا ملت های دو کشور آنها بیرون خواهند انداخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار