برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات هلال احمر در بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات و حوادث جاده‌ای ویژه طرح نورزی خبر داد.

برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات هلال احمر در بوشهرحسین درویشی  با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین آغاز می شود ، اظهار داشت: در راستای افزایش آمادگی و توان امدادی برنامه‌های خوبی را در دستور کار داریم و در این راه طرح‌های متنوعی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات و حوادث جاده‌ای ویژه طرح نورزی بیان کرد: ارائه مطلوب‌ترین و سریع‌ترین عملیات به‌منظور پاسخگویی به در راه‌ماندگان و آسیب‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز از اهداف این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافرین در طول مسیرهای مسافرتی با رؤیت نیروهای امدادی، معرفی هرچه بهتر خدمات بشردوستانه و داوطلبانه و نمایش توان بالای خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر اشاره کرد.

وی ادامه داد: امدادگران و نجات‌گران جمعیت در این دوره بازآموزی مباحثی از قبیل کمک‌های اولیه، احیای قلبی ریوی، کنترل خون‌ریزی، شکستگی‌ها، آتل و بانداژ و پانسمان، فیکس کردن، آشنایی با تجهیزات داخلی آمبولانس، آشنایی با تجهیزات ست نجات، ارزیابی صحنه، دسترسی و رهاسازی و ... را مرور می کنند.
 
انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.