اردبیل؛

رییس جمهوری آذربایجان ماه جاری به ایران سفر می کند

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان گفت: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان تا دو هفته آینده به ایران سفر کرده و با حسن روحانی رییس جمهوری ایران دیدار و مذاکره می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شاهین مصطفی اف پس از دیدار و گفت و گو با محمود واعظی رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان افزود: در سال های اخیر شاهد توسعه روابط اقتصادی وسیاسی بین دو کشور دوست و برادر هستیم.

وی بیان کرد: به خاطر علاقمندی مقام های ایران و آذربایجان به توسعه مناسبات، روسای جمهوری دو کشور در سه سال گذشته هفت بار با یکدیگر دیدار داشتند و هشتمین دیدار نیز بزودی در تهران انجام می گیرد.

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان با بیان اینکه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشو ر در حال توسعه می باشد، بیان کرد: سرمایه گذاران ایرانی و آذری در زمینه های مختلف از جمله تجارت، گردشگری سلامت و کشاورزی همکاری های خوبی دارند وانتظار می رود درآینده هم روز به روز شاهد توسعه همکاری ها بین دو کشور باشیم.

مصطفی اف گفت: هم دولت ایران و هم دولت آذربایجان برای گسترش مراودات اقتصادی شرایط خوبی را فراهم کرده اند و سرمایه گذاران بخش خصوصی دو طرف باید از این شرایط استفاده مطلوب کنند.

وی با اشاره به مذاکرات امروزخود با محمود واعظی همتای ایرانی خود افزود: گفت و گوهای سازنده ای با آقای واعظی داشته و در آن آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه و عوامل تسهیل بخش و ارتقای مناسبات دو کشور بررسی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.