ساماندهی کشتارگاه‌های شهرستان عسلویه

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار عسلویه از لزوم ساماندهی کشتارگاه‌های شهرستان عسلویه خبر داد.

ساماندهی کشتارگاه‌های شهرستان عسلویه
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدعلیرضا سجادی‌زاده صبح یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی عسلویه ضمن تشکر از تلاش و فعالیت‌های فراگیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه برای رفع موانع و مشکلات بهداشتیبا بیان اینکه حضور اعضای شورای سلامت به‌عنوان یک مجمع مشورتی می‌تواند در پیشبرد اهداف سلامت بسیار موثر واقع شود، بر پیگیری و اجرای تمامی مصوبات جلسه قبل و لزوم همکاری و هماهنگی بین بخشی تاکید کرد و اظهار داشت: رفع معضل کشتارگاه‌ها و ساماندهی و مناسب‌سازی کشتارگاه‌های موجود در کوتاه مدت ضروری است.

وی افزود: انتخاب محل مناسب توسط تشکیل تیم کارشناسی برای احداث کشتارگاهی با معیارها و ضوابط بهداشتی در بلند مدت با همکاری نهادهای ذیربط به‌ویژه شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت باید انجام شود.

معاون فرماندار عسلویه در خصوص روغن‌های پوماس نیز بیان کرد: با توجه به مضرات چنین روغن‌هایی، استفاده از تریبون‌ها و کل ظرفیت موجود  برای اعلام ممنوع بودن عرضه، توزیع و مصرف اینگونه روغن‌ها ضروری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با اشاره به هفته ملی سلامت مردان، با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است و تامین سلامت انسان‌ها یکی از وظایف دولت‌ها است، گفت: گستردگی عوامل تاثیرگذار بر سلامت ایجاب می‌کند که مسئولیت سلامت مردم از توان سیستم بهداشت و درمان فراتر رفته و به همکاری بین بخشی مشارکت مردمی و سایر ادارات و نهادها نیاز مبرم پیدا کند.

جاسم زارعی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی اولویت‌های سلامت نیز تغییر می‌کند و کار محیطی وسیع و همکاری همه جانبه تمامی بخش‌ها و نهادهای جامعه را می‌طلبد، اضافه کرد: در این میان شورای سلامت نیز اهمیت خود را پیدا کرده و به‌عنوان یک شورای مشورتی و تصمیم‌گیری در سطح ملی، استانی و شهرستانی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات بهداشتی باشد.

وی افزود: این شورا در سطح ملی به‌عنوان شورای عالی سلامت و در استان و شهرستان به عنوان شورای سلامت تعریف شده است.

زارعی با تشریح و بیان میزان اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل، دستور کار این جلسه مبنی بر احداث کشتارگاه و همکاری بین بخشی برای جمع‌آوری روغن زیتون پوماس با توجه به مضرات فراوان از جمله سرطان‌زا بودن را عنوان کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بر لزوم احداث کشتارگاه واجد تمامی اصول و استاندارهای بهداشتی و همچنین همکاری بیشتر اعضای تیم جمع‌آوری روغن پوماس با کارشناسان شبکه بهداشت و درمان تاکید کرد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.