کرمانشاه؛

کسب رتبه نخست در خاورمیانه درارایه مقالات علمی

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: منابع و اعتبارات پژوهشی دستگاه ها باید بگونه ای هزینه شوند که به حل مشکلات مردم و توسعه استان کمک کنند.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی  ادامه داد:براساس گزارش های رسمی منتشر شده، ایران اسلامی در زمینه ارایه مقالات علمی در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را داراست که جای افتخار بسیار دارد.

 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری توجه به مقوله پژوهش را یک نیاز جدی برای بهبود وضعیت جامعه و توسعه استان دانست و گفت: استان کرمانشاه در حوزه های مختلف اجتماعی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی نیازمند اجرای طرح های پژوهشی مناسب، کاربردی و راهگشاست.
 
 وی افزود: به استناد ماده 56 قانون الحاق تمامی دستگاههای اجرایی باید یک درصد از منابع و اعتبارات هزینه ای خود - غیر از فصول اول و ششم - را صرف طرح های پژوهشی کنند.
 
رحیمی تصریح کرد: اگر دستگاه ها و ادارات این منابع را در قالب طرح های پژوهشی کاربردی هزینه نکنند این اعتبارات به خزانه عودت داده می شود که چنین موضوعی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
 
معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: باید دستگاه ها و ادارات دولتی در فرصت باقی مانده هر چه سریعتر طرح های پژوهشی خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا پس از تصویب در اوایل سال آتی شاهد اجرایی شدن آن ها باشیم.
 
 وی افزود: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 76 طرح پژوهشی جدید به دبیرخانه کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه رازی ارسال شده است. از این تعداد 36 طرح در کمیته تخصصی مربوطه بررسی و نهایی شده و طرح های باقی مانده نیز در  نشست هفته آینده نهایی می شود.
 
انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.