لرستان؛

راه اندازی 2 سامانه سنجش آلودگی هوا در لرستان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت سنجش آلودگی هوا و سامانه بانک اطلاعات نظارت و پایش واحدهای خدماتی و تولیدی استان راه اندازی شد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند افزود: این سامانه ها نرم‌افزارهای هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا هستند که به صورت آنلاین داده‌های ایستگاه سنجش ، صنایع تولیدی و خدماتی را در هر نقطه دنیا در اختیار کاربران قرار می دهند.
به گفته وی با به‌کارگیری این سامانه ها در راستای سنجش آلودگی هوا و صنایع می‌توان داده‌ها را هم تجزیه و تحلیل و هم میزان آلودگی‌ها را مشخص کرد.
وی ادامه داد: این سامانه ها به عنوان الگو در لرستان راه اندازی شده است و بنا بر دستور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تمامی استان ها باید به این سامانه ها مجهز شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 56 روز آلوده در استان لرستان ثبت شده است ، اظهار کرد: میزان آلوگی هوای استان در روزهایی از سال جاری در برخی از شهرها تا 30 برابر حد مجاز نیز ثبت شده است.  
به گفته وی استاندارد میزان غلظت ذرات ریز (2.5) میکرون و درشت (10 میکرون) در هوا به ترتیب 35 و 150 میکروگرم بر مترمکعب می باشد.  
منبع: ایرنا  
انتهای پیام/ق 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.