توسعه سمن‌های مرتبط با منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به جایگاه سمن‌ها، گفت: ما به‌دنبال توسعه بیشتر سمن‌های مرتبط با منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

توسعه سمن‌های مرتبط با منابع طبیعی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری صبح سه‌شنبه در جمع سمن‌های فعال مرتبط با منابع طبیعی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 سازمان مردم نهاد دوست‌دار طبیعت در استان بوشهر به ثبت رسیده است که بخشی از این سازمان‌ها به صورت اختصاصی در حوزه منابع طبیعی فعالیت دارند، اظهار داشت: نتیجه فعالیت سمن‌ها اثر خود را در منابع طبیعی و محیط زیست استان گذاشته است و ما به‌دنبال توسعه بیشتر سمن‌های مرتبط با منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش و ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و کاهش تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی استان بدون تقویت همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد ممکن نیست، افزود: بدون سمن‌ها و مردم نمی‌توان از منابع طبیعی کاملا حفاظت کرد و این حضور ارزشمند سمن‌ها است که باعث حفظ این سرمایه‌های ارزشمند کشور برای نسل‌های آینده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه ما شاهد هستیم که اخیرا تشکیل سمن‌ها در حوزه‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز رشد خوبی داشته‌اند و دولت تدبیر و امید نیز به خوبی از مسیر اخذ مجوز برای علاقمندان این حوزه حمایت می‌کند، تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که داشتیم ثبت یک سمن که در گذشته شاید بیش از یک‌سال طول می‌کشید اکنون در کمتر از چند ماه به اتمام می رسد.

وی اساسا تشکیل سمن‌ها در سطح جهان را تجربه‌ای موفقیت‌آمیز خواند و یادآور شد: یک روز بین‌المللی برای تمامی سمن‌ها در نقاط مختلف دنیا برای به اشتراک گذاشتن تأثیرات مثبت فعالیت این سازمان‌ها بر جامعه را به فال نیک می گیریم.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.