اضافه شدن 86 سازه آبخیزداری به سازه‌های فعلی استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل 86 سازه آبخیزداری دیگر تا مهرماه جاری و قبل از آغاز بارندگی‌ها در زمستان پیش رو به سازه‌های فعلی استان اضافه شود.

اضافه شدن 86 سازه آبخیزداری به سازه‌های فعلی استان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری در اشاره به استحصال 100 میلیون مترمکعب سیلاب در استان اظهار داشت: این میزان استحصال آب به دنبال حداقل بیش از 5 بار آبگیری در بارندگی‌های اخیر بوده است.

وی از جمله مزایای پروژه های آبخیزداری استان را انجام احداث و تکمیل بسیاری از سازه‌ها، کنترل حجم بسیار بالایی از آب های سطحی و اضافه شدن آب های زیر زمینی دانست و افزود: در برخی شهرستان‌ها مانند جم شاهد بالا آمدن قابل توجه سطح آب چاه‌ها و زنده شدن قنات‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به نفوذپذیری آرام آرام آب تصریح کرد:  انتظار داریم اواخر اردیبهشت ماه جاری در بسیاری از شهرستان‌ها شاهد بالا آمدن حداقل 3 متر آب چاه‌های کشاورزی باشیم.

مهاجری افزود: انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل 86 سازه آبخیزداری دیگر تا مهرماه جاری و قبل از آغاز بارندگی‌ها در زمستان پیش رو به سازه‌های فعلی استان اضافه شود.

وی، انجام عملیات بیولوژیک هم زمان با احداث سازه‌های آبخیزداری را از دیگر اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دانست و اظهار داشت: با نهایی شدن کار سازه‌های جدید تقویت ذخیره‌گاه‌های آب استان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.