عظمت حضرت زهرا (س) در فهم بشر عادی نمی‌گنجد

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر معتقد است که عظمت حضرت زهرا (س) در فهم بشر عادی نمی گنجد.

عظمت حضرت زهرا (س) در فهم بشر عادی نمی‌گنجدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) از کودکی، نه تنها به‌عنوان یک دختر نسبت به پدر، بلکه همچون مادر دلسوز از پدر در برابر اذیت های مشرکین، پاسداری و از مقام نبوت حمایت کرد تا آنکه لقب «ام ابیها» بر خود گرفت.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: حضرت فاطمه (س) که در دفاع از مقام ولایت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پیامبر است، جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام اولین شهیده‌ راه ولایت را به خود اختصاص داد و در تربیت فرزندان با بینش الهی و نیایش های معنوی و عبادی آن قدر کوشید تا روح و روان فرزندانش را با عبادت و نیایش شبانه، آشنا و مأنوس کند.

وی تصریح کرد: آن حضرت آن قدر درس صبر و استقامت را با عمل به فرزندان خود آموخت که قهرمانان صبر در سر زمین کربلا شدند و ملائکه‌های آسمان از صبر و استقامت آنان به شگفت آمدند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) در همسرداری آن چنان کوشید که تا آخر عمر، علی (ع) از او ناراضی نشد و او از علی (ع) ناراضی نشد و در مقام عفت و حیا و حجاب، صدر نشین زنان عالم گردید و در زهد و قناعت زاهدان عالم را به شگفت واداشت.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در تمام ابعاد زندگی آنچنان خداگونه قدم گذاشت تا انوار جلال و تجلیات جمال ذات احدیت در آینه جانش انعکاس یافت و مقام والای عصمت را از خداوند با نزول آیه تطهیر دریافت کرد، و اطاعت از خدا را آنچنان عجین زندگی خود کرد تا به مقامی رسید که رضای او رضای پیامبر و رضای خدا و غضب او غضب پیامبر و خشم و غضب خدا شد و وجودش چنان مظهر تجلی ذات خدا شد که اذیت او اذیت خدا قلمداد شد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.