اهمیت بالای مرکز پرورش راموز در پرورش آبزیان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرکز پرورش راموز به عنوان نخستین تولیدکننده بچه ماهی نقش مهمی در پرورش آبزیان دارد.

اهمیت بالای مرکز پرورش راموز در پرورش آبزیانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،محمود حجتی صبح امروز در بازدید از شرکت پرورش ماهی راموز در منطقه چاه پهن استان بوشهر با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان نخستین مرکز تولید بچه‌ ماهی در کشور است اظهار داشت: ما در تولید و تکثیر بچه ماهی در آب شور با مشکلاتی مواجه بودیم که خوشبختانه شرکت پرورش ماهی راموز در این عرصه پیشتاز شد.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش تولید بچه‌ ماهی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: با توجه به اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی است از این نظر بچه ماهی دارای متقاضیان زیادی برای پرورش دارد که در این عرصه بچه ماهی در مراکز پرورشی تولید و افزایش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سواحل کشورمان دارای ظرفیت بسیار مهمی در پرورش آبزیان است، بیان کرد: امید است در آینده زنجیره تولید از طریق ماهی مولد در شرکت راموز برای تأمین بچه ماهی پرورشدهندگان تکمیل شود.

حجتی با اشاره به اینکه ذخایر آبزیان در آبهای کشور کاهش یافته است، افزود: با توجه به محدودیت ذخایر آبزیان و میزان تولید صید و صیادی در سالهای اخیر توسعه مراکز پرورش آبزیان از مهمترین سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر در پرورش میگو در کشور پیشتاز است به گونه‌ای که امسال 10 هزار تن میگو در این استان تولید و سال آینده نیز این میزان افزایش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش میگو در استان بوشهر پیشرفت قابل توجهی دارد به گونه‌ای که هم‌اکنون 50 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.