تولید لارو ماهیان دریایی در ایستگاه تحقیقاتی آبزیان دریایی در استان بوشهر

لارو ماهیان دریایی از جمله ماهیان بومی و تجاری خلیج فارس در ایستگاه تحقیقاتی آبزیان دریایی پژوهشکده خلیج فارس بوشهر تولید شد.

تولید لارو ماهیان دریایی در ایستگاه تحقیقاتی آبزیان دریایی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر روز چهارشنبه در بازدید معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایستگاه تحقیقاتی آبزیان دریایی پژوهشکده خلیج فارس گفت: این طرح در نخستین روزهای سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در پژوهشکده دانشگاه خلیج فارس انجام شد.

عبدالمجید مصلح افزود: فعالیتهای این ایستگاه پژوهشی در نوع خود در تمام دانشگاه های کشور بی نظیر و شامل بخش های پمپاژ آب دریا، کلرزنی uv، تکثیر و پرورش لارو است. در زمان حاضر پروژه رفع موانع تولید انبوه لارو آبزیان دریایی با توجه به لاینحل ماندن مشکل تغذیه و تلفات زیاد لارو ماهیان دریایی در قالب یک طرح پژوهشی پسا دکتری و چند پروژه کارشناسی ارشد در این ایستگاه در حال انجام است.

مصلح افزود: تلاش می شود این فعالیت در پایان به مرحله تجاری رسیده و در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید بتوان گامی موثر برای بومی سازی بیوتکنیک تکثیر و تولید انبوه لارو ماهیان تجاری دریایی برداشته شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در نخستین گام این پژوهش تعداد 150 هزار قطعه لارو یک روزه تولید شد. دانشگاه خلیج فارس برای برطرف کردن مشکلات تولید انبوه بچه ماهیان دریایی آماده است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.