تلاش مصر، اردن و روسیه برای بازگرداندن بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب

منابع خبری از تلاش سران سه کشور مصر، اردن و روسیه برای بازگرداندن بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب خبر دادند.

تلاش مصر، اردن و روسیه برای بازگرداندن بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برخی منابع اطلاعاتی در ارتش رژیم صهیونیستی از تلاش سران سه کشور برای بازگرداندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به اتحادیه عرب پس از گذشت پنج سال از اخراج سوریه از این اتحادیه خبر داده اند. 

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، عبدالله دوم، پادشاه اردن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدایت تلاش‌ها را چه به صورت جمعی چه جداگانه،  برای بازگرداندن بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب در اختیار گرفته اند.   

به گفته این منابع، این سران امیدوارند شاهد دیدار تاریخی و برقراری مجدد دیدارهای دیپلماتیک میان اسد و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی باشند.  

پارلمان مصر روز شنبه اقدامات در جهت بازگشت بشار اسد به اتحادیه عرب انجام داده است و در نظر دارد تا از وی برای شرکت در نشست سالانه اتحادیه عرب که قرار است 29 مارس در اردن برگزار شود، دعوت به عمل بیاید. 

پیشتر در ماه فوریه نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با استناد به دستاوردها و پیشرفت های بالقوه به دست آمده در مذاکرات سوریه خواستار بازگشت دمشق به اتحادیه عرب شده بود. 

گفته می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با این موضوع مخالفتی ندارد، ولی مواضع رسمی وی در قالب سیاست های منطقه ای وی مشخص خواهد شد. 

به موجب این گزارش منابع آگاه اعلام کردند هواپیمای نظامی روسیه اسد را در ورود و خروج به اردن همراهی خواهد کرد. و افسران نظامی و منابع اطلاعاتی از روسیه و اردن و مصر و عربستان و سوریه برای ترتیب دادن برگزاری اجلاس سران عرب، مذاکراتی را در سراسر خاورمیانه آغاز کرده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
مثل سفیر روسیه ترورش میکنند شک نکنید
آخرین اخبار