ستار محمودی عنوان کرد:

موفقیت ما نتیجه پیشگیری و شکست ما عاقبت غفلت است/ استفاده از توان مردمی باید در دستور کار قرار گیرد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: هرچه در مدیریت ریسک مناسب تر عمل کنیم، جنبه پیشگیری را تقویت کرده و در نتیجه هزینه کمتری را صرف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در سومین همایش مدیریت بحران و پدافند غیر عامل عنوان کرد: ایران کشوری وسیع و گسترده و با تابعیت های بسیار زیاد طبیعی و اجتماعی است، در کنار این موضوع شاهد موانع و حوادث طبیعی متعددی هستیم.

وی در ادامه گفت: ناآرامی زیادی وجود دارد و مراودات از نوع خشونت بار است، همچنین کانون هایی برای ایجاد دسیسه، ناآرامی و مزاحمت موجود بوده که به عنوان مانعی بزرگ با آن روبه رو هستیم.

محمودی همچنین افزود: ایران خواب استکبار را آشفته کرده لذا همواره در طراحی و ایجاد زمینه یابی جهت دستیابی به آرامش و توسعه تلاش می کند و هیچ دلیلی را در حوزه استکبار نمی پذیرد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به حوادث طبیعی کشور بیان کرد: از بعد دیگری ایران به لحاظ طبیعی از جمله مناطقی در دنیا است که از 35 نوع حادثه تعریف شده، تقریبا زمینه را برای ظهور و بروز آنها دربر دارد.

به گفته وی در بین تمامی تهدیدات حوداث طبیعی تاثیر معضلات مربوط به آب و برق از مابقی بیشتراز لذا در هرجایی از نعمات آب و برق استفاده می شود، مشکلاتی به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

محمودی تشریح کرد: از آنجایی که رسیدگی به منابع آب زیرزمینی درحیطه مسئولیت های وزارت نیرو قراردارد لذا چالش ها و تهدیدات این بخش مهم بر کسی پوشیدنی و رسیدگی به معضلات آن امری خطیر برای این وزارت خانه محسوب می شود.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: هم اکنون اهمیت صنعت برق به مانند آب جنبه حیاتی پیدا کرده به همین منظور توجه به این بخش باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موفقیت ما در گرو پیشگیری و شکست ما در گرو غلفت است گفت: در صورتی که بخواهیم درست عمل کنیم می بایستی به مسئله پیشگیری قبل از وقوع حادثه به شدت معتقد باشیم و شرایط و بستر های لازم را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

محمودی ادامه داد: ساختار بندی برای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در داخل سازمانها ایجاد کردیم و کلیه این عوامل در یک سلسله قرارداشته و به یک دیگر مرتبط هستند.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: هرچه در مدیریت ریسک مناسب تر عمل کنیم جنبه پیشگیری را تقویت کرده و به تبع هزینه کمتری را صرف خواهیم کرد.

محمودی اظهار داشت: در زمینه مقاوم سازی تأسیسات، مباحث پدافند غیر عامل و مدیریت ریسک باید در پروژه ها لحاظ شود و اگر در جایی نگران ظرفیت مناسب برق هستیم این اشکال به طراحی ها برمی گردد لذا این امر از وجوهی است که می بایست شرکت ها در مرحله اجرا به آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: تعیین پهنه ها ریسک و خطر ، ممیزی کردن و مهیا کردن آن به صورت دقیق، بانک اطلاعات ، سامانه ارتباطی منظم و به کارگیری سلسله مراتب برای مدیرت بحران و پدافند غیر عامل زیرذره بین توجه قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه حوادث طبیعی معضلاتی را به ما تأمین می کنند گفت: ریزگرد ها بهترین مهره های ما هستند و در صورتی که سامانه های ما جوابگوی آنها نبود با تغییر روش ها به صورت جدی تری پیگیری رفع حوادث را انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت: در راستا مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیازمند به روز کردن دانش هماهنگی ها لازم و استفاده از توان دانشگاه ها، مشارکت توان مردمی باید لحاظ شود و تحقق این امر جزو استفاده از توان مردمی میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار