شهرکرد؛

تقدیر از برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه بام ایران

برترین‌های سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بام ایران در شهرکرد معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بام ایران در آیینی با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه، و با معرفی و تقدیر از برترین آثار در سالن اندیشه فرهنگسرای شهرکرد به کار خود پایان داد.
 
در اختتامیه جشنواره از ۸ اثر برتر در بخش داستانی، ۶ اثر برتر در بخش مستند، یک اثر برگزیده فیلم اولی، یک اثر برگزیده با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) و یک اثر منتخب هیئت داوران تقدیر شد.
 
هیئت داوران جشنواره در بخش داستانی این جشنواره، جایزه بهترین کارگردانی را به مختار عبداللهی برای طراحی خلاقانه، اجرای منسجم و هدایت صحیح عوامل در فیلم «آنجا که همه چیز تمام است» و بهترین فیلمنامه داستانی را به سولماز همت زاده به خاطر شیوه صحیح روایت و قصه گویی و شخصیت پردازی برای «عروسک سکوت» اعطا کرد.

جایزه بهترین تصویربرداری به امین محمدی برای فیلم «آن سوی جاده» و جایزه بهترین تدوین به مرتضی شهبازی و محمد ثریا برای فیلم «دایه» تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران جایزه بهترین صدابرداری را برای فیلم «آنجا که همه چیز تمام است» به مجتبی حبیب اللهی اختصاص دادند.

بهزاد ترابیان برای بازی در فیلم «امتداد» بهترین بازیگر مرد شناخته شد و جایزه بهترین بازیگر کودک به پانته آ کاوه برای بازی در فیلم داستانی «عروسک سکوت» رسید.

فاطمه صادقی هم برای ایده مناسب در فیلم کوتاه «دسته گلی برای تولد»، جایزه ویژه بهترین استعداد جوان را دریافت کرد.
 
جایزه بهترین فیلم داستانی به خاطر پرداختن شاعرانه به تمام اجزای فیلم و رعایت قواعد فیلم کوتاه و الهام از عناصر بومی به مرتضی شهبازی کارگردان فیلم «دایه» و جایزه بهترین فیلم داستانی به خاطر پرداختن شاعرانه به تمام اجزای فیلم و رعایت قواعد فیلم کوتاه به آرش پور سعادت تهیه کننده همین اثر تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند این جشنواره هم برای «آوای سکوت» به یزدان کیانی رسید.

هیئت داوران به پاس اراده قوی همراه با امید به زندگی، رقیه ذبیحی را برای مستند آوای سکوت شایسته تقدیر دانست.

جایزه بهترین تحقیق و نگارش فیلم مستند به خاطر پژوهش و تحقیق منسجم برای مستند «پولاد» را هم کبری تاجی کسب کرد.
 
جایزه بهترین تصویربرداری فیلم مستند در سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بام ایران هم به فرامک سلیمانی دشتکی برای «زنبور‌ها هرگز نمی‌خوابند» و جایزه بهترین تدوین برای فیلم مستند «بلیط (بلوط)» به قاسم اسماعیلی دهکردی اعطا شد.
 
جایزه بهترین صدابرداری فیلم مستند برای «ریشه در یاد» نیز به سعید بهرامی تعلق گرفت.

در بخش شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) هم سید امیر موسویان برای فیلم مستند «سنگلاخ» جایزه ویژه دریافت کرد.
 
جایزه بهترین فیلم مستند به خاطر ثبت هنرمندانه با پرداختی ظریف و هوشمندانه در طبیعتی سخت برای فیلم مستند «گنج» به آرمان قلی پور تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران برای کار آگاهانه و درک صحیح موضوع و خلق لحظات ناب در مستند «زنبور‌ها هرگز نمی‌خوابند» به فرامک سلیمانی اختصاص یافت.
 
در این جشنواره همچنین از احمد تاجی هنرمند عکاس، لیلا وفادار و مهسا اسدی به پاس درخشش در پنجاه و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان خلیج فارس در بوشهر با اهدای لوح از سوی جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر به عمل آمد.

این جشنواره به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی در جهت معرفی فرهنگ، آداب و رسوم منطقه و تقویت بنیان‌های فرهنگی سینمای کشور همراه با طرح تحلیل شاخصه‌های قابل تأمل در حیطه محتوا و شکل از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
 
۷۴ اثر داستانی و مستند با موضوعات رفتارهای مردم سرزمین من، تحکیم بنیان خانواده، شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل)، آسیب‌های اجتماعی، نماز و نیایش، عفاف و حجاب و آزاد به دبیرخانه سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بام ایران ارسال و در مدت برگزاری جشنواره از ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه جاری ارزیابی شد و همزمان به نمایش در آمد.
 
فراخوان این جشنواره از آبان‌ماه تا پایان بهمن‌ماه امسال ادامه داشت.
 
دوره اول جشنواره فیلم کوتاه بام ایران به صورت استانی و دوه دوم نیز به صورت منطقه‌ای در شهرکرد برگزار گردید.
 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.