نقش آسیب های اجتماعی در جوامع / عملیات اجرایی ۹ طرح زیر بنایی و عمرانی در 2 روستا

وزیر کشور گفت : توجه به آسیب‌های اجتماعی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و یکی از اصلی‌ترین موضوعات جوامع است .

نقش آسیب های اجتماعی در جوامع / تدوین سند ملی برای 5 آسیب اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز ( پنج شنبه ) در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر اظهار داشت‌: آسیب اجتماعی یکی از اصلی‌ترین موضوعات جوامع است . 

وی افزود : توجه به آسیب‌های اجتماعی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در 3 موضوع تهاجم فرهنگی، تغییرات اجتماعی و سبک زندگی است که این مباحث باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تغییرات اجتماعی آثار خود را بلافاصله نشان می‌دهد، گفت: به سبب وجود تکنولوژی‌های برتر و پیشرفته تغییرات اجتماعی در جامعه مرزها را درنوردیده و در همه لایه‌های جامعه اثر خود را می‌گذارد.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: آگاهی‌بخشی جامعه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و اطلاعات پایه‌ای آگاهی و آگاهی بخشیدن سبب انتخاب در بخش‌های مختلف و ایجاد رفتار در مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات اجتماعی و فرهنگی در جامعه به آسانی امکان‌پذیر نیست  ، افزود : در این حوزه کار مستمر با هدف برنامه‌ریزی مشخص ، نیاز است .

وزیر کشور تأکید کرد: اگر تغییرات اجتماعی مدیریت نشود این تغییرات جامعه را مدیریت می‌کند و مشکلات خاصی در جامعه فراهم می‌آورد.

رحمانی‌ فضلی با اشاره به تدوین سند ملی برای 5 آسیب اجتماعی ، گفت: سند ملی برای 5 آسیب اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد و مناطق بحرانی تهیه شده و در حال حاضر برش‌های استانی آن در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه مقوله فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، افزود: با اجرای طرح‌های پیشگیرانه می‌توان جامعه را از بسیاری از آسیب ها مصون نگه داشت.

وزیر کشور با اشاره به طرح های پیشگیرانه در خصوص معتادان ، عنوان کرد: سالانه بیش از 700 هزار نفر از معتادان تحت درمان قرار می‌گیرند که حدود 10 تا 15 درصد آنان پاک می‌مانند و بسیاری از آنان به چرخه اعتیاد باز می‌گردند که در این راستا اجرای طرح‌ های پیشگیرانه در جلوگیری از اعتیاد اثر بخش‌تر است.

رحمانی‌فضلی گفت : اگر جامعه‌ای سالم، پویا و با نشاط داشته باشیم بسیاری از موضوعات اجتماعی به نحو مطلوب اجرا و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

وزیر کشور از افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد از 4 هزار سازمان به 8 هزار سازمان رسیده ، ولی توانمندی، انسجام، کارآیی و تأثیرگذاری به معنای واقعی پیدا نکرده‌اند که باید این سمن‌ها تقویت و حمایت جدی شوند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر میزبان مسافران نوروزی از اقصی‌نقاط کشور است، بیان کرد: در این عرصه ایجاد شرایط نشاط اجتماعی همراه با ظاهرسازی زیبا و آراسته شهری باید مورد توجه قرار بگیرد تا مردم در این سفرها ضمن نشاط اجتماعی بهره‌برداری کافی از این برنامه‌های نوروزی ببرند.

وزیر کشور انتخابات را یکی از مهمترین برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: در این حوزه امنیت و نشاط سیاسی در اولویت قرار دارد و باید شرایطی فراهم شود تا بر اساس قانون ضمن رعایت انصاف و عدالت نشاط سیاسی و امنیت در جامعه ، شاهد حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی و اجتماعی باشیم.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: باید به دشمنان ثابت کنیم مردم پای کار هستنند.

وزیر کشور با تأکید بر توجه به مشکلات جزیره خارگ تصریح کرد : برای حل مشکلات منطقه عسلویه باید سند طرح اجتماعی تدوین شود.


*عملیات اجرایی ۹ طرح زیر بنایی و عمرانی در روستاهای هلیله و بندرگاه

در ادامه سفر وزیر کشور به بوشهر بیش از ظهر امروز عملیات اجرایی 9 طرح عمرانی و زیربنایی در دو روستای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

همچنین اجرای مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت با 37 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور وزیر کشور عملیات اجرایی آن در 2 روستای یاد شده آغاز شد.

اجرای طرح گازرسانی با 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، عمران و بهسازی شبکه معابر روستایی با 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، توسعه و اصلاح شبکه برق با 40 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور در 2 روستای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز شد.

گفتنی است اجرای طرح آبرسانی شامل مخزن ذخیره آب و خط انتقال آبرسانی با 25 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفت .


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.