نشست خبری مشترک با زیگمار گابریل در مسکو؛

لاوروف: درباره لزوم پایبندی به آتش‌بس در اوکراین گفتگو کردیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: درباره اجرای توافقنامه مینسک در اوکراین و لزوم پایبندی به آتش بس در این کشور گفتگو کردیم.

لاوروف: درباره لزوم پایبندی به آتش‌بس در اوکراین گفتگو کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره نشست مشترک خبری با زیگمار گابریل همتای آلمانی اش در مسکو گفت: درباره اجرای توافقنامه مینسک در اوکراین و لزوم پایبندی به آتش بس در این کشور گفتگو کردیم.

لاوروف گفت: باید عملیات مبارزه با تروریسم فعال تر شود و همه در آن مشارکت داشته باشند و باید دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه تحت پیگرد قرار بگیرند.

وزیر خارجه روسیه افزود: سازمان سیا تلاش می کند اطلاعات خود را از هک کردن حسابهای شخصی و شنود تماسهای تلفنی به دست آورد در حالی که روسیه را به انجام دادن اینگونه عملیات متهم می کنند. 

وی افزود: مذاکرات آستانه و ژنو مفید بود و پیشرفت زیادی داشت و امیدواریم به تثبیت آتش‌بس در سوریه کمک کند. 

زیگمار گابریل هم در این نشست خبری گفت: روسیه به حل بحران اوکراین توجه دارد، اما این مسئله به زمان نیاز دارد و به صورت یکباره عملی نخواهد شد. باید مخالفان سوری را برای دادن امتیاز زیر فشار قرار دهیم، همانطور که روسیه در برابر دولت دمشق چنین کاری می‌کند. به لطف نشست های آستانه توانستیم در مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه پیشروی به دست آوریم. دو طرف درگیر در اوکراین باید اراده کافی برای اجرای توافقنامه مینسک داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار