اردبیل؛

بررسی عوامل تخریب محیط زیست در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: وجود دامهای مازاد بر ظرفیت، تخریب جنگلها و مراتع، بهره‌برداری بی‌رویه و غیرفنی معادن و وجود شکار بی‌رویه از جمله مهم‌ترین عوامل تخریب محیط زیست در استان اردبیل است که هم‌اکنون در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست در سومین همایش صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: اهمیت به طبیعت و صیانت از محیط زیست از وظایف اصلی ما است که باید مورد توجه واقع شده و راهکارهای اساسی برای کاهش تخریب محیط زیست در دستور کار قرار داده شود.

وی افزود: متاسفانه وجود دامهای مازاد بر ظرفیت، تخریب جنگلها و مراتع، بهره‌برداری بی‌رویه و غیرفنی معادن و وجود شکار بی‌رویه از جمله مهم‌ترین عوامل تخریب محیط زیست در استان اردبیل است که نیازمند تحلیل و بررسی است تا بتوانیم زمینه کاهش این عوامل را بیابیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه کل جنگلهای استان 69 هزار هکتار است، گفت: سرانه جنگلهای استان 400 تا 500 متر مربع است که امیدواریم با همکاری و مشارکت مسئولین و دستگاههای مربوطه این سرانه افزایش یابد و در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش سرانه جنگلهای استان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.