یاسوج؛

افزایش 3،5 برابری بودجه عمرانی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه طرح‌های عمرانی این استان در دولت تدبیر و امید 3،5 برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حسن نوروزی گفت: بودجه تخصیص‌یافته به طرح‌های عمرانی در سال 1391، سه هزار و 500 میلیارد ریال بود، درحالی‌که برای سال آینده 12 هزار و 400 میلیارد ریال بودجه برای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است. 

وی بیان کرد: یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نفت و استانی برای طرح‌های عمرانی این استان در سال جاری در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون 50 درصد جذب شده است. 

نوروزی اظهار داشت: 9 هزار و 660 میلیارد ریال به طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سفر مرداد سال جاری هیات دولت مصوب شد. 

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار پنج هزار و 890 میلیارد ریال آن برای سال 1395 تصویب شده بود. 

نوروزی میزان بودجه اختصاص‌یافته از سفر هیات دولت در این استان را پنج هزار و 470 میلیارد ریال ذکر کرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 145 میلیارد ریال برای ساخت مراکز بهداشتی در دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و به ویر احمد هزینه شده است. 

وی ادامه داد: 80 خانه بهداشت با اعتباری بیش از 65 میلیارد ریال و سه مرکز بهداشت با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال در دولت یازدهم در مناطق مختلف این استان ساخته شده است. 

نوروزی اظهار داشت: پنج هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش راه‌های اصلی، فرعی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز استان هزینه شده است. 

وی گفت: 600 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای طرح‌های کوچک تأمین آب و ایستگاه‌های پمپاژ در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد هزینه شده است. 

نوروزی گفت: 30 طرح ورزشی با اعتبار بیش از 220 میلیارد ریال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد در سه سال گذشته اجرا شد.

کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت 9/ درصد جمعیت و همین میزان از مساحت ایران را دارد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.