پیش بازی دربی بوشهری ها در جم؛

مساوی ممنوع!

هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک امروز در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های ایرانجوان بوشهر و پارس جنوبی در ورزشگاه جم به مصاف هم یکدیگر می‌روند تا شاهد یک دربی جذاب باشیم.

مساوی ممنوع!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به همین مناسبت امروز به شرایط دو تیم قبل از این بازی حساس می‌پردازیم که ببینیم کدام تیم می‌تواند موفقیت بیشتری در این بازی داشته باشد.

ابتدا از تیم پارس جنوبی شروع می‌کنم که این روزها با مهدی تارتار خیلی خوب نتیجه می‌گیرد و خود را برای صعود به لیگ برتر آماده می‌کند. سه امتیاز این بازی برای آنها واجب است، چراکه در بالای جدول فاصله بین تیم‌ها خیلی کم است و هر لغزشی می‌تواند باعث دور شدن پارس جم از صدر جدول شود البته آنها یک بازی عقب مانده نیز دارند. پارس جم می‌داند که ایرانجوان هم به سه امتیاز این بازی نیاز دارد پس با احتیاط بیشتری قدم در این راه می‌گذارد. با مشاهده بازی‌های پارس جم می‌توان پی برد که عملا این تیم در خط دفاعی فوق‌العاده است و در خطوط هجومی بی‌دقت. آنها در نیم فصل اول نتوانسته بودند آمار خوبی در گلزنی به‌دست آوردند و به همین دلیل بابامحمدی را از ایرانجوان به خدمت گرفتند که گزینه خوبی بود.

آنها در نیم فصل دوم توانسته‌اند در امر گلزنی هم موفق باشند ولی باز هم در زدن ضربات آخر بی‌دقتی به خرج می‌دهند که مساله بعضی از مواقع می‌تواند برایشان گران تمام شود. نکته دیگری که از بازی‌ها پارس جنوبی می‌تواند فهمید این است که آنها روی ضربات شروع مجدد حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، چراکه بازیکنان سرزن خوبی در این تیم هستند. یکی از آنها بابامحمدی است که در ایرانجوان هم نشان داده بود که در سر زنی مهارت بالایی دارد.

 لازم به ذکر است که این بازیکن در جریان بازی با راه‌آهن در هفته گذشته، با ضربه سر توانست گل مهمی را به‌ثمر رساند. البته آنها روی ضد حملات هم برنامه‌ریزی خوبی کردند و در هفته‌های گذشته توانستند با استفاده از همین برنامه برد‌های خوبی کسب کنند. یکی دیگر از کلیدی‌ترین بازیکنان آنها حسین پورامینی است که این روزها آمادگی بالایی دارد تا آنجا که در تیم منتخب هفته قرار گرفته است. شاید روی کاغذ پارس جم برتری بیشتری نسبت به ایرانجوان داشته باشد ولی آنها خوب می‌دانند که در فوتبال هر اتفافی ممکن است. 

حال به سراغ ایرانجوانی می‌رویم که روزهای خوبی را سپری می‌کند. با این وجود این تیم در دو هفته گذشته توانسته نتایج خوبی کسب کرده و به ماندن در لیگ یک امیدوار شده است. خبر بد برای ایرانجوانی‌ها نبود مهدی قائدی، بازیکن آماده این روزهای ایرانجوان است، این مساله می تواند در روند بازی امروز تاثیر زیادی داشته باشد‌ اما آنها سجاد فیض‌اللهی‌ را دارند که در نیم فصل اول در تیم پارس جنوبی توپ می‌زد و هم‌اکنون در آمادگی بسیار خوبی قرار دارد. این بازیکن در بازی با استقلال اهواز بازی درخشانی نشان داد تا در تیم منتخب این هفته از رقابت‌های لیگ دسته یک قرار بگیرد. 

بله نقطقه قوت ایرانجوان خط حمله این تیم است که الان سومین خط حمله برتر لیگ دسته یک را دارد ولی آنها یک وجه مشبه با مهاجمان پارس جنوبی دارند و آن هم این است که در زدن ضربات آخر بی‌دقتی به خرج می‌دهند. ایرانجوان یک تیم فانتزی است و بازیکنان آن قدرت دریبلینگ خوبی دارند ولی مهم‌ترین برنامه‌های آنها برای زدن گل پاس‌های در عمق است که مامور این کار، صادق گشنی، هافبک آماده این روزهای ایرانجوان است. 
'
خط دفاعی ایرانجوان شاید تا سه هفته قبل مهم‌ترین نقطه ضعف این تیم به‌شمار می‌رفت اما با آمدن حسین موجی به این تیم، این نقطه ضعف طی چند مرحله پوشش یافت و سعید مفتخر توانست تا حدودی از مشکلات این خط بکاهد. کاری که در دو بازی اخیر خیلی تاثیر داشته و شاید مهم‌ترین عامل برد ایرانجوان در این بازی بوده است‌ اما مساله روحی و مشکلات مالی می‌تواند تمام معادلات ایرانجوان را بهم بزند آن هم در صورتی که بازیکنان دیگر انگیزه‌ای نداشته باشند. 

نبود مهدی قائدی، افزایش مشکلات مالی، بهبود خطوط دفاعی، آمادگی سجاد فیض‌اللهی و ... شرایطی را در ایرانجوان به‌وجود آورده است که این تیم را بیشتر از همیشه غیرقابل پیش‌بینی کرده است. ایرانجوان برای رهایی از منطقه سقوط بدون هیچ دلیلی، محکوم به کسب این سه امتیاز است، چراکه خوب می‌داند که تیم‌های پایین‌تر منتظر لغزش این تیم بوشهری هستند. 

نکته‌ای که شاید خیلی عجیب باشد، عدم پخش زنده این مسابقه حساس از سوی صدا و سیمای مرکز بوشهر است و آنطور که اعلام شده است این بازی فقط پخش زنده رادیویی دارد. هنوز مشخص نشده است که چرا صدا و سیمای بوشهر علاقه‌ای به پخش زنده بازی‌های پارس جنوبی جم در خانه ندارد. انتظار می‌رود که جمی‌ها استقبال خوبی از این بازی به عمل آورند و از طرفی هواداران ایرانجوان هم برای تشویق تیم خود به جم خواهند رفت.

به هر حال جدا از هر نتیجه‌ای، امیدواریم که این بازی در شرایطی آرام و به‌دور از حاشیه برگزار شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.