پارس جنوبی برنده بازی بزرگ هفته؛

ایرانجوان رفت و برگشت شد

هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک روز گذشته در شهرهای مختلف برگزار شد که در حساس‌ترین این بازی‌ها، دربی استان بوشهر با برتری 2-1 پارس جنوبی در شهر جم به پایان رسید تا این تیم به صعود امیدوار‌تر شود.

ایرانجوان رفت و برگشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بازی با حملات ایرانجوان آغاز شد و در همان دقایق اولیه بازی، بازیکنان ایرانجوان صاحب یک موقعیت خوب شدند که صوفیانی، دروازه‌بان پارس جم با خروج خود توپ را دفع کرد. پس از این موقعیت ایرانجوان چند ضربه آزاد به‌دست آورد که نتوانست از آنها استفاده کند. در دقیقه 12 روی اشتباه مدافع ایرانجوان، علی دشتی از پارس جنوبی صاحب موقعیت خوبی شد که شوت با اختلاف از بالای دروازه ایرانجوان به بیرون رفت. 

سجاد فیض‌اللهی پس از گذشت یک سوم نیمه اول، آنقدر بازی خوبی به نمایش گذاشت و با حرکات تکنیکی خود بازیکنان را پشت سر می‌گذاشت که تماشاگران پارس او را به‌شدت تشویق می‌کردند. در یک صحنه، علی دشتی به‌خوبی بازیکنان ایرانجوان را پشت سر گذاشت و پس از آن توپ را به محسن پورامینی فرستاد که این بازیکن توپ را با بی‌دقتی به بیرون زد تا آه از نهاد تماشاگران پارس بلند شود. در دقیقه 23، ضربه مهلک سجاد فیض‌اللهی به تیرک دروازه پارس جم برخورد کرد و پس از آن صوفیان توپ را در دست گرفت. در دقیقه 38، نیک‌خوی از پارس جم مرتکب خطای هند می‌شد که ایرانجوانی‌ها نتوانستند از این موقعیت به‌خوبی استفاده کنند. ایرانجوان در 25 دقیقه ابتدایی بازی، بازی بهتری به نمایش گذاشته بود و به پارسی‌ها اجازه خودنمایی نداد.

در دقیقه 27 ضربه حنفی، بازیکن پارس جم با فاصله زیاد از بالای دروازه ایرانجوان به بیرون رفت. میزان اشتباهات بازیکنان دو تیم در این نیمه بسیار بالا بود و بازیکنان به‌راحتی توپ را به حریف می‌دادند. پارسی‌ها از اواسط بازی در نیمه اول، بازی را در دست گرفتند و روی دروازه ایرانجوان فشار زیادی آوردند. در یک صحنه، سعید مفتخر و دیگر نیمکت‌نشیان ایرانجوان به‌شدت به قضاوت دارو اعتراض کردند که این اعتراض‌ها پس از یک دقیقه با دخالت داور چهارم و ناظر بازی تمام شد. فشار حملات پارس جم مدت زیادی طول نکشید و بازی باز هم به وسط زمین کشیده شد و دو تیم بیشتر منتظر اشتباهات همدیگر بودند. در دقایق پایانی بازی، پارسی‌ها باز هم به دروازه پارس جم فشار می‌آورند. 

در دقیقه 40، روی حرکت علی دشتی، باز هم حسین‌پور امینی صاحب توپ شد که مثل حرکت قبل باز هم این توپ را با بی‌دقتی از دست دادند. اولین کارت زرد این بازی سجاد فیض‌اللهی در دقیقه 41 دریافت کرد. در نهایت نیمه اول این بازی بدون رد و بدل شدن گلی از سوی هر دو تیم به پایان رسید. 

نیمه دوم بازی دو تیم بدون هیچ تغییری بازی را شروع کردند. همانطور که انتظار می‌رفت، پارس جم بازی را بهتر شروع کرد و سعی داشت در همان دقایق اولیه گل برتری به‌ثمر برساند که این کار موفق نبود. پس از فشار چند دقیقه‌ای پارس جنوبی، باز هم بازی آرام شد و بیشتر در میانه میدان تیم‌ها بازی‌ می‌کردند. مطابق نیمه اول، بازیکنان دو تیم به‌راحتی توپ را از دست می‌دادند و آن را تقدیم بازیکن حریف می‌کردند. در دقیقه 55، پارسی‌ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شدند که این توپ را فرشاد محمدی به زیبایی هر چه تمام‌تر درون دروازه ایرانجوان قرار داد پارس یک بر صفر جلو بیافتد. 

پس از این گل ایرانجوانی‌ها فشار خود را روی دروازه پارس جنوبی آغاز کردند و به‌دلیل دفاع منظم پارسی‌ها، نتوانستند از موقعیت‌سازی کنند. در دقیقه 65، بازیکن ایرانجوانی‌ها صاحب یک ضربه آزاد شدند که نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. سجاد فیض‌اللهی که در نیمه اول عملکرد بسیار خوبی داشت، در این نیمه به‌دلیل هوشیاری مدافعان پارس جم، نمی‌توانست کار خاصی انجام دهد. 

پارس جم پس از گل برتری، به عقب رفت بیشتر سعی در ضد حمله زدن داشت که در چند مورد موفق بود ولی فشار ایرانجوان را هر لحظه که از بازی می‌گذشت، بیشتر حس می‌کرد. بابامحمدی، مهاجم سابق ایرانجوان که در نیم فصل دوم به پارس جنوبی پیوسته، در این بازی نتوانسته بود عملکرد بازی‌های گذشته خود را تکرار کند و چند موقعیت خوب را از دست داد.

در ادامه این نیمه، به‌دلیل اشتباهات زیاد در میانه‌ میدان، هر کدام از تیم‌ها که توپ را می‌گرفت، یک موقعیت خطرناک ایجاد می‌کرد. صادق گشنی که به‌دلیل مصدومیت جزئی، در نیمه دوم به میدان آمده بود به‌دلیل پرسینگ شدید بازیکنان پارس جم، نمی‌توانست با پاسکاری توپ را به هم‌تیمی‌هایش برساند. در دقیقه 85، ضربه مهدی چاهکوتازاده، بازیکن ایرانجون با اختلاف کم از کنار دروازه پارس جم به بیرون رفت. 

در ادامه این بازی ایرانجوانی‌ها روی به بازی مستقیم آوردند که در این کار هم موفق نبودند. در دقایق پایانی تمام بازیکنان ایرانجوان به محوطه جریمه تیم پارس جم آمدند تا بتوانند از توپ‌های ارسالی استفاده کنند. دقیقه 92، برخلاف جریان بازی محمد حسین مهرآزما روی حرکت امید سینک صاحب توپ شد و این توپ را به زیبایی وارد دروازه ایرانجوان کرد تا بازی را 2 بر صفر کند. در دقیقه 93، ضربه زیبای بازیکن ایرانجوان را مهدی صوفیان به کرنر فرستاد. ایرانجوانی‌ها که دست بردار نبودند در دقیقه 94، به وسیله مهدی چاهکوتازاده توانستند بازی 2-1 کنند ولی این گل فایده‌ای نداشت و بازی در نهایت با همین نتیجه مثل بازی رفت، به سود پارسی‌ها به پایان برسد.

با این برد پارس جنوبی جم با 48 امتیاز، در رده سوم جدول قرار گرفت و ایرانجوان هم پس از این باخت تلخ در همان رده 13 جدول باقی ماند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.