در مراسم تقدیر از رئیس سابق سازمان سینمایی؛

ایوبی: باید به سمت سینمای مردمی برویم/ حیدریان: ایوبی در مسیر مدیریت خون‌دل‌ها خورد

ایوبی در سینما خواهد ماند و در کنار ماست، او در مسیر مدیریت خون‌دل‌ها خورد و زحمات فراوانی کشید و من او را درک می‌کنم. قدر و قیمت سینما را اول ما باید بدانیم و بعد دیگران.

ایوبی: باید به سمت سینمای مردمی برویم/ حیدریان: او در مسیر مدیریت خون‌دل‌ها خوردبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدیر از حجت الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی در موزه سینما در حال برگزاری است.

پس از پخش سرود ملی و تلاوتی آیاتی از قرآن کریم، کلیپی از عملکرد ایوبی در زمان ریاست وی، از بازگشایی خانه سینما، راه‌اندازی بخش هنروتجربه، تکریم هنرمندان تا پایان فعالیت او در سازمان سینمایی، پخش شد.

در این برنامه که با اجرای جلیل اکبری صحت برگزار شد، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما روی صحنه آمد و گفت: فکر می‌کنم اگر در فرصت مناسب‌تری این مراسم را برگزار می‌کردیم، جلوه‌گری بیشتری داشت.

وی خطاب به ایوبی افزود: آقای ایوبی، اهالی سینمای ایران وقتی همدلی بین خودشان فراهم کردند، یادگاری‌های فراوانی به‌جا گذاشته‌اند و ما بابت تمام قدم‌های بزرگی که برداشتید، از شما ممنون هستیم.

وی در ادامه افزود: لازم می‌دانم از سوی میرکریمی از شما تشکر کنم و از طرف خودم و هیات مدیره جدید نیز به محمد مهدی حیدریان خوش آمد می‌گویم.

مدیرعامل خانه سینما عنوان کرد: ایوبی به لطافت و ظرافت زبان فارسی آشنا بود و با این رویکرد با سینما برخورد کرد. او از سینما نرفته و ما هم نخواهیم گذاشت که برود.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در متنی شاعرانه از سینما و عملکرد برخی مدیران و... تشکر و قدردانی کرد.

فاطمه معتمدآریا بازیگر پیشکسوت سینما نیز اظهار داشت: خوشحالم به دوره‌ای برمی‌گردیم که از انسانیت، شعور و دانش صحبت می‌شود. وقتی مسئولیت سینمایی را کسانی بدست می‌گیرند که درایت دارند، خوشحال می‌شویم.

وی افزود: از ایوبی زمانی که در پاریس مسئولیت فرهنگی داشتند، چیزهای زیادی یاد گرفتم. یاد گرفتم می‌توان صبور بود و کار کرد.

همچنین مهدی کرم‌پور کارگردان سینما نیز اظهار داشت: آقای ایوبی یادم است زمانی که به سینما آمدید لبخند، احترام، حیا و آرامش را به سینما آوردید. ساعت‌ها برای همه وقت می‌گذاشتید و همه هنوز شما را دوست دارند.

رسول صدرعاملی کارگردان سینما تصریح کرد: حجت الله ایوبی در روزهایی به سینما آمد که سینما به آغوش گرم نیاز داشت. روزی آمد که فروش 30 میلیارد بود و الان 200 میلیارد است. سینمای هنر و تجربه راه‌اندازی شد و فرصت اکران به فیلم‌هایی داد که پشت اکران مانده بودند.

سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری ضمن تمجید از منش و اخلاق خوب حجت‌الله ایوبی، بیان کرد: ایوبی در موسسه رسانه‌های تصویری دو کار مهم انجام داد، یکی راه اندازی سیستم vod و دیگری ساخت سینمای سیار بود. امروز اگر در این مراسم حضور داریم مبنی بر خداحافظی او نیست، ایوبی همیشه در کنار ماست.

محمد مهدی حیدریان رئیس جدید سازمان سینمایی اظهار داشت: آمدم از زحمات ایوبی تشکر کنم و به نظرم همه ما به این حقیقت واقفیم که از سال 60 به بعد، کنار شما بودم و می‌دانم چقدر سختی کشیدیم. از همین جا از همسر ایوبی نیز در این سال‌ها به خاطر تحمل سختی‌های فراوان قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ایوبی در سینما خواهد ماند و در کنار ماست. او در مسیر مدیریت خون‌دل‌ها خورد و زحمات فراوانی کشید و من او را درک می‌کنم. قدر و قیمت سینما را اول ما باید بدانیم و بعد دیگران. امیدوارم حوزه فرهنگ و هنر از حضور ایوبی بهره‌مند شود.

یونس شکرخواه تصریح کرد: به عنوان معلم درد و دل دارم، این آمد و رفت و دوباره آمدن حیدریان را نفهمیدم. سینمای ملی ما کجاست؟ از اسکار فرهادی خوشحال بشویم یا ناراحت؟ باید سینمای کیارستمی را بفهمیم یا نه؟ و خیلی سئوال‌های دیگر، به دنبال جواب این‌ها هستم. امیدوارم حجت که نرم آمد و رفت، حیدریان هم نرم بیاید و برود اما سینما بماند.

حجت الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی اظهار داشت: فکر می‌کنم وقت برای صحبت کردن ندارم و دوست داشتم یک شکم سیر حرف بزنم اما نشد. امروز هم دلم نمی‌خواهد زیاد صحبت کنم. روزهای اولی که آمدم گفتم خدایا آبروی من را در این سینما نریز و حفظ کن، دو روز پیش که بنی اعتماد پیام صوتی برایم گذاشت، خدا را شاکر شدم که آبرویم حفظ شد و پیش شما سربلند هستم. امروز صندلی بین دو نفری جابجا می‌شود که در واقع دو نفر نیستیم و یک نفریم و از یک تفکر و اندیشه بهره می‌بریم.

وی تصریح کرد: هرکسی مدیر می‌شود 6 ماه، ماه عسل دارد اما ما باید سینما را از زیر آوار در بیاوریم، جایی آمدیم که با اسپری و شوکر روبرو شدیم. آن شش ماه که برای همه ماه عسل بود، برای ما نبود. به خودم گفتم به کجا آمدم؟ به این نتیجه رسیدیم که ما باید سینما را از سینمای دولتی گلخانه‌ای رها می‌کردیم و به سمت سینمای مردمی برویم آن هم سینمایی که همه بحرانی داشت و ما برای آن پلان تعریف کردیم و کار ما آغاز شد.

ایوبی ضمن تشکر از همسر خود در پایان سخنانش گفت: هرچه دارم از او دارم و قصه عشق من و او جهانی شد، از اهالی رسانه تشکر می‌کنم چون بچه‌های نجیب و فهیمی هستند و در این سال‌ها از من حمایت کردند. از تمام اهالی سینما بی‌نهایت سپاسگذارم، از رضاداد هم تشکر خاص دارم چون کمک‌های ویژه‌ای به من کرد و در نهایت از همکارانم نیز قدردانی می‌کنم.

سپس حجت الله ایوبی و همسرش روی صحنه آمدند و لوح‌هایی از طرف منوچهر شاهسواری، محمد حیدری، علیرضا تابش، دکتر ابطحی، دانشگاه مطالعات جهان، دکتر حسینی مدرسه ملی سینما و... دریافت کردند.

در پایان منوچهر شاهسواری در پایان خبر فوت علی معلم را اعلام کرد و گفت:در میانه مراسم این خبر را فهمیدیم اما با مسئولیت من این خبر تا الان اعلام نشد.

علیرضا رضاداد، مصطفی ابطحی، رمضانعلی حیدری خلیلی، سیدصادق موسوی، علیرضا تابش، سیدمحمد طباطبایی نژاد، حبیب ایل بیگی، منوچهر شاهسواری، محمد حیدری، امیرحسین علم الهدی، حسین مسافرآستانه، مجید مسچی، جعفر صانعی مقدم، حسین پارسایی، کامران‌ملکی...از جمله مدیران حاضر در مراسم بودند.


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار