آباد مطرح کرد؛

بخشودگی صد در صدی جریمه بدهی کارفرمایان حادثه پلاسکو

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از بخشودگی صد در صدی جریمه بدهی کارفرمایان حادثه پلاسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در سیصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارایه گزارشی از حادثه پلاسکو و خدمات ارایه شده به حادثه دیدگان  تهران اظهار داشت: گزارش اولیه یکی از دو کمیته تشکیل شده در شورای شهر تهران برای مشخص شدن زوایای حادثه پلاسکو نهایی شده است، برای تهیه این گزارش با تمام افراد درگیر در حادثه نشست برگزار شده و اقدامات مورد بررسی قرار گرفته است. 

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران بیان داشت: رئیس بنیاد شهید اعلام کرد برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن شهدای آتش نشان، لازم است نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته شود تا ایشان موافقت خود را با این موضوع اعلام کنند. در این صورت شهدای آتش نشان نیز می توانند همانند شهدای محیط بان، از خدمات بنیاد شهید بهره مند شوند. 

آباد در رابطه با پیشنهاد مطرح شده از سوی اورژانس تهران بیان داشت: درخواست مسئولان اورژانس این بود که در معابر پر تردد شهر، دستگاه شوک اتوماتیک نصب شود. با این کار می‌توان در کمترین زمان ممکن به افراد خدمات ارایه کرد. 

وی افزود: 124 کارگر حادثه پلاسکو که بیمه تامین اجتماعی بودند و بیمه بیکاری دریافت کردند، همچنین 875 نفر کارگر باقی مانده که تحت پوشش بیمه نبودند نیز از محل ردیف بودجه ای که از سوی دولت به وزارت کار داده شد، مشمول بیمه بیکاری شدند. 

آباد با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود وضعیت کارفرمایان حادثه پلاسکو گفت: اتاق اصناف موظف به احراز هویت واحدهای صنفی شد که بر این اساس 401 واحد، کارگاه و به طور کلی 560 واحد شناسایی شد.

وی تاکید کرد: همچنین طبق مصوبه هیئت دولت، بسته حمایتی برای کارفرمایان در نظر گرفته شد. 

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران افزود: از سوی شورای شهر تهران مبلغ 10 میلیون تومان بن عیدی به خانواده شهدای آتش نشان ارایه شد.
 
وی افزود: تصمیم برآن شد جریمه بدهی تمام کارفرمایان پلاسکو صد در صد بخشیده شود و بدهی آن ها تا 5 سال تقسیط شود.

آباد  گفت: از سوی شهردار تهران مقرر شد مبلغ 2 تا 3 میلیون تومان در اختیار یک هزار و 399 نفر از کارگران حادثه پلاسکو قرار گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار