شاعری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی لایحه حفاظت از خاک اولین دستور کمیسیون کشاورزی در سال 96/ ساماندهی مدیریت روستاها پایه تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: بررسی لایحه حفاظت از خاک اولین دستور کار این کمیسیون در سال 96 خواهد بود.

بررسی لایحه حفاظت از خاک اولین دستور کمیسیون کشاورزی در سال 96/ ساماندهی مدیریت روستاها پایه تحقق اقتصاد مقاومتی"علی‌محمد شاعری" رئیس کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پرونده‌های مهمی که طی سال 95 در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، گفت: طرح اصلاح قانون تغییر حفظ اراضی و باغات فرصتی بود که متاسفانه مورد تایید قرار نگرفت.

شاعری تصریح کرد: این طرح در صورت تصویب در جلسات کمیسیون کشاورزی می‌توانست در جهت مقابله با زمین‌خواری بسیار موثر عمل کند.

وی همچنین با بیان اینکه طرح حمایت از صنایع تبدیلی می‌توانست برای تکمیل زنجیره‌های تولیدی قدم موثری باشد، افزود: مشوق‌های صادراتی نیز در کمیسیون کشاورزی تصویب شد اما در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد تایید قرار نگرفت.

نماینده مردم نکا و بهشهر با تاکید براینکه کمیسیون کشاورزی در سال 95 بسیار فعال و اقدامات موثری انجام داد، گفت: مصوبات بسیار خوبی مانند تنفس جنگل، جلوگیری از واردات بی‌ضابطه محصولات تراریخته، توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در کشاورزی، محصولات ارگانیک، تشویق صادرات محصولات کشاورزی، افزایش سرمایه‌ بانک کشاورزی، افزایش سرمایه‌گذاری در بانک کشاورزی، افزایش ضریب خودکفایی در محصولات کشاورزی، افزایش ضریب حفاظت از جنگل‌‌های طبیعی ایران، توجه ویژه به آبخیزداری، مقابله با پدیده بیابان‌زدایی مصوبات بسیار خوبی در برنامه ششم توسعه و ناشی از تصمیمات کمیسیون کشاورزی طی سال 95 بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بررسی لایحه حفاظت از خاک را اولین دستور این کمیسیون در سال 96 اعلام کرد و ادامه داد: بحث ساماندهی مدیریت روستاها طرح مهمی بود که متاسفانه به دلیل محدودیت زمان در دستور کار قرار نگرفت.

شاعری تصریح کرد: اکنون مدیریت روستاها به دلیل انحلال جهاد سازندگی چند پارچه شده و متولی ندارد، مدیریت روستاها میان جهاد سازندگی، وزرات نیرو، بنیاد مسکن، نهاد ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی تقسیم شد.

نماینده مردم نکا و بهشهر خاطرنشان کرد: روستاها کانون اشتغال پایدار و اساس اقتصاد مقاومتی هستند، امیدواریم سال آینده بتوانیم مدیریت روستاها را تا حد ممکن یک پارچه و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار