در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

اکنون در اهواز ویزای فرودگاهی نداریم/مشکل ویزای فرودگاهی برای گردشگران خارجی وجود ندارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه، مشکل ویزای فرودگاهی برای گردشگران خارجی وجود ندارد گفت: در حوزه گردشگری هماهنگی خوبی با وزارت امور خارجه داریم.

اکنون در اهواز ویزای فرودگاهی نداریم/مشکل ویزای فرودگاهی برای گردشگران خارجی وجود ندارد
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «راهکارهای توسعه گردشگری» موضوع  ۲۸ اسفند گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود که مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تبیین آن پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی موظف است که سفرهای نوروزی را مدیریت و سامان دهی کند گفت: بخشی از این ماموریت به دلیل وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است و بخشی دیگر از این ماموریت نیز از منظر مسئولیت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر است که به موجب مصوبه دولت بر عهده این سازمان گذاشته شده است که اززهر دو بعد فعالیت هایی را از سه ماه قبل آغاز کردیم.

رحمانی موحد افزود: در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ۱۹ دستگاه مختلف اعم از انتظامی، خدماتی، ترافیک، اطلاع رسانی و‌... عضو این ستاد هستند که در جلسات مختلف ستاد، دستورالعمل های نوروز را را تهیه و ابلاغ کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه نظارت ها را از حدود یک ماه مانده به عید شروع کردیم بیان داشت: در بخش گردشگری به معرفی جاذبه ها و مقاصد جدید سفر به مردم توجه کردیم تا مسافران بتوانند تفاوتی را در سفرهای خود احساس و اطلاعات جدیدی کسب کنند و این اطلاعات را در سامانه ۰۹۶۲۹ سازمان میراث فرهنگی قرار دایم ضمن اینکه مردم می توانند شکایات خود را نیز از طریق همین سامانه به ما اطلاع رسانی کنند.

سعی کردیم نوروز امسال از روال عادی تبعیت نکند

وی خاطر نشان کرد: سعی کردیم نوروز امسال از روال عادی تبعیت نکند و متفاوت از سنوات گذشته باشد به این معنا که سعی کردیم هم در نرخ ها و هم در کیفیت متفاوت باشیم و خوشبختانه امسال نرخ هتل ها و خدمات حمل و نقل ریلی و عمومی ثابت نگه داشته شدن و افزایشی پیدا نکرده است.

رحمانی موحد همچنین اعلام کرد: همچنین ۳۱ ستاد استانی و ۴۶۰ ستاد شهرستانی در کل کشور وظیفه مدیریت سفرها، اطلاع رسانی اماکن و نظارت را برعهده دارند که این ستادها از سه هفته پیش جلسات مستمر و ممتد خود را آغاز کرده اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بحث تلاش کشورهای همسایه برای جذب مسافران ایرانی نیز عنوان کرد: کشورهای همسایه نگاه هدف داری به گردشگران ایرانی دارند و در نوروز که اوج سفر ایرانیان به حساب می آید باتوجه به اینکه در آن کشورها مسافر کمتر، قیمت ها پایین تر و پرواز ها  ارزانتر است، بسته سفری که در این کشورها تنظیم می شود  از قیمت پایین تری نسبت به بسته سفر داخل کشور برخوردار است.

در ادامه حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه ، کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور نیز طی گفتگوی تلفنی با این برنامه در خصوص مشکل گردشگران خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز اظهار داشت: چنین اتفاقی در اهواز نیفتاده است و هیچ دیپورتی صورت نگرفته و این گزارش ، گزارش درستی نیست.

وی ادامه داد: همین امروز که از این خبر مطلع شدم با آقای طباطبایی نژاد مسئول نمایندگی اهواز این مسئله را چک کردم و ایشان نیز از مقامات نظامی و امنیتی این موضوع را پیگیری کردند و اعلام کردند که قطعا چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

مشکل ویزای فرودگاهی برای گردشگران خارجی وجود ندارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، مشکل ویزای فرودگاهی برای گردشگران خارجی وجود ندارد گفت: در حوزه گردشگری هماهنگی خوبی با وزارت امور خارجه داریم.

وی با اشاره به اینکه،  در وضعیت عادی ویزا به صورت سریع صادر می شود افزود: در همه دنیا گردشگران و توریست ها می دانند که اگر می خواهند در فرودگاه ویزا بگیرند باید مدتی را  برای اخذ آن  سپری کنند.


رحمانی موحد با اشاره به اینکه، لغو ویزا به صورت متقابل میان کشورها انجام می شود ادامه داد: برخی کشورها روادید را به شیوه الکترونیک صادر می کنند لذا، وزارت امور خارجه در مرحله آخر تست این روادید است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه، در بحث مجتمع های بین راهی پذیرایی و خدمات سوخت بسیار مهم است ادامه داد:  باید پروانه بهره برداری این مجتمع ها از سازمان ما گرفته شود زیرا، مکان و جا نمایی مختصات لازم و قانونی دارد.

وی با اشاره به اینکه، مجتمع های بین راهی باید در مسیر اتوبان، بزرگراه و مسیر زیارت مشهد مقدس احداث شوند اظهار داشت:  حجم تسهیلات تاسیسات گردشگری 11 هزار میلیارد ریال بوده است لذا، بخشی از تسهیلات را صندوق توسعه و بخشی دیگر را به عنوان کارمزد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقبل می کند.

احداث مجتمع بین راهی باید توجیه  اقتصادی داشته باشد



رحمانی موحد با تاکید بر اینکه، احداث مجتمع بین راهی باید توجیه اقتصادی داشته باشد افزود:  در ایام نوروز واحد های پذیرایی بین راهی که از ما مجوز دریافت کرده اند به مسافران خدمات ارائه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد : درخواست اولیه احداث مجتمع یا سرویس بهداشتی  به سازمان حمل و نقل و راهداری داده می شود.


قشقاوی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه،  مملکت بی درو پیکر نیست گفت:  نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و امور خارجه خبرهای صحیح را منعکس می کند.

در 2 ماه اخیر هیچ ديپورتي نداشتیم

وی با بیان اینکه،  در 2 ماه اخیر هیچ ديپورتي نداشتیم اظهار داشت: در یک سال اخیر 6 دیپورت داشتیم  که ربطی به شرکت های توریستی ندارد.

الان در اهواز ویزای فرودگاهی نداریم



معاون وزیر امور خارجه، کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه،  الان در اهواز ویزای فرودگاهی نداریم افزود: در فرودگاه اهواز 14 پرواز در هفته انجام می شود لذا، در کل سال 95 ، 6 دیپورت داشتیم.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه، برخی از شهرهای ما پرواز خارجی دارند گفت: برای اینکه پرواز پایدار بماند بایستی یکسری خدمات مانند ویزا ارائه داده شود.

وی با اشاره به اینکه، در 10 شهر ویزا به گردشگران خارجی داده می شود افزود: کل کسانی که به عنوان گردشگر به اهواز آمدند6 نفر بودند لذا باید اهواز به منزلت برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه، چرا متولی صنعت گردشگری دولت است گفت: سازمان هیچ وظیفه تصدی گری انجام نمی دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه، فرانسه بیشترین آمار گردشگر ورودی را در دنیا دارد گفت: نگاه راهبردی گردشگری در فرانسه اینگونه است که باید وظیفه حاکمیتی باشد لذا در کشور ما وظایف هم حاکمیتی و هم تصدی گری است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار