دلیل ممنوعیت حمل ابزارهای الکترونیکی بزرگ به مقصد آمریکا اعلام شد

منابع آگاه اعلام کردند احتمال وقوع اعمال تروریستی، ‌دلیل اصلی ممنوعیت حمل ابزارهای الکترونیکی بزرگ در پرواز به مقصد آمریکا بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند محدودیت حمل ابزارهای الکترونیکی بزرگ (بزرگ‌تر از موبایل) در پروازهایی به مقصد این کشور همچنان پابرجا باقی خواهد بود.

یک منبع آگاه در این باره به رویترز گفت:  دریافت هشدارهای امنیتی مبنی بر احتمال استفاده گروه‌های تروریستی از باتری‌های قابل انفجار برای ساقط کردن هواپیما دلیل اصلی تمدید این طرح بوده است. 

مقامات آمریکایی اعلام کردند در هفته‌های اخیر اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد گروه های وابسته به تروریست‌های القاعده، به مخفی کردن مواد منفجره در باتری ابزارهای الکترونیکی بزرگ می‌پردازند و تکنیک‌های خود را در این باره ارتقاء بخشیده‌اند. 

محدودیت‌های آمریکا درخصوص همراه داشتن وسایل الکترونیکی در هواپیماهایی که به سمت آمریکا پرواز می‌کنند فقط شامل حال برخی کشورهای مسلمان در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌شود. این ممنوعیت آمریکا بیش از 50 پرواز از 10 فرودگاه که اکثراً در کشورهای مسلمان هستند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در پرواز فوریه 2016 هواپیمایی "دالو"، بمبی که داخل یک لپ تاپ مخفی شده بود، منفجر شد. عامل بمب‌گذاری کشته شد؛ اما انفجار ،حفره‌ای در بدنه هواپیما ایجاد کرد و هواپیما بلافاصله مجبور به فرود اضطراری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار