پیشروی نیروهای عراقی و آزادسازی مناطق دیگری در موصل

فرمانده عملیات نینوا از آزادسازی منطقه الیابسات در کرانه راست موصل و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های آن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ؛ سرلشکر ستاد عبدالامیر یارالله پنجشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم، پس از وارد کردن خسارات جانی و تجهیزاتی سنگین به دشمن، محله الیابسات در غرب موصل را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های آن برافراشتند.

به نوشته السومریه نیوز، فرماندهی عملیات "نینوا ما می آییم" روز گذشته نیز از کنترل پل و ایستگاه آب بادوش خبر داده بود.

شهر موصل از 17 اکتبر سال گذشته تاکنون شاهد عملیات نظامی به منظور آزادسازی آن از چنگ گروه ترویستی داعش است؛ این عملیات تاکنون به آزادسازی کرانه چپ موصل و بخشهایی از ساحل سمت راست انجامید.

این در حالیست که وزارت دفاع عراق با صدور اطلاعیه ای از آزادی کامل منطقه بادوش و کشته شدن بیش از 40 تن از اعضای داعش و تحت کنترل گرفتن مرکز فرماندهی این منطقه در موصل خبر داد.

وزارت دفاع عراق در این اطلاعیه اعلام کرد همه تروریستها با ملیت های مختلف و از جمله ابوعبدالرحمان یکی از سرکردگان داعش از پای درآمده اند. نیروهای عراقی موشک ها و راکت‌های دست ساز را در این منطقه توقیف کرده اند. نیروهای عراقی مرکز مخابراتی داعش و تونل های مورد استفاده آنها و پل بادوش را نیز تحت کنترل گرفته اند. 

حسام الدین العبار عضو شورای الانبار گفته است نیروهای عراقی مسجد جامع النور را در غرب موصل محاصره کرده اند و این منطقه نیز به زودی آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار