شهرکرد؛ در راستای مقابله با ریزگردها:

تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم(ع) متولی درختکاری در اراضی غیزانیه اهواز

تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) سپاه چهارمحال و بختیاری متولی درختکاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی غیزانیه اهواز برای مقابله با ریزگرد‌ها شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (علیه السلام) سپاه استان چهارمحال و بختیاری، از مأموریت این یگان برای درختکاری و کمک به ایجاد و احیای فضای سبز در ۲۵۰ هکتار از اراضی غیزانیه اهواز خبر داد.

وی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون توجه جدی مسئولان به وضعیت استان خوزستان و ضرورت مقابله با مشکل ریزگرد‌ها که در سال‌های اخیر موجب بروز مشکلاتی برای مردم منطقه و حتی برخی نقاط مرکزی کشور شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد عرصه گردید و ایجاد فضای سبز با نهال کاری در سطح ۴ هزار هکتار از کانون‌های گرد و غبار این استان را آغاز کرد.

مولایی با بیان اعلام آمادگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از اولین استان‌ها برای کمک و همیاری در این امر خداپسندانه افزود: با توجه به مأموریت مرزبانی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع)، این یگان متولی درختکاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی غیزانیه در محدوده ۲۵ کیلومتری بزرگراه خلیج فارس در مسیر اهواز به بندر امام (ره) و ماهشهر شد.

وی ادامه داد: از چند روز گذشته با حضور کارشناسان گردان مهندسی رزمی این یگان و نقشه برداران و انتقال چند دستگاه بیل مکانیکی به منطقه، عملیات گودبرداری برای کاشت نهال آغاز گردید.

مولایی اضافه کرد: به منظور تسریع در امر نهال کاری، مقرر شد علاوه بر رزمندگان، از ظرفیت بسیجیان گردان‌های بیت المقدس، امام حسین (ع) و نواحی مقاومت شهرستان‌های مختلف و همچنین ظرفیت اردوهای راهیان نور نیز در این راستا استفاده شود که اولین کاروان ۴۵ نفره جهادگران بسیجی شهرستان لردگان به همین منظور وارد اهواز شدند.

وی گفت: این گروه نخستین نهال‌های امید را با ورود به اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و برای کمک به هموطنان خویش در خطه قهرمان پرور خوزستان غرس کردند.

مولایی یادآور شد: تا پایان تعطیلات نوروزی امسال، حدود ۵۰ هزار اصله نهال با مشارکت یک هزار نفر از بسیجیان در این منطقه غرس می‌شود.
 
به گفته وی؛ حضور بسیجیان در حمایت و پشتیبانی از مردم ولایتمدار خوزستان، مرهمی بر آلام ساکنان این خطه از سرزمین اسلامی است که سال‌های دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن متجاوز ایستادند و همواره توطئه‌های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی ساخته اند.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز می‌باشد که در بخش شرقی اهواز در مسیرهای اهواز به ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.