نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید با تحریم شرکت‌های آمریکایی پاسخ بدعهدی‌ها را بدهیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: شرکت‌های آمریکایی فعالیت اقتصادی عمده‌ای در غرب آسیا دارند که ما باید تحریمشان کنیم.

بیش از 50 طرح تحریمی علیه ایران در کنگره آمریکا مطرح است/سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تصمیم دولت برای تحریم‌ 15 شرکت آمریکایی اظهارداشت: اغلب شرکت‌هایی که در منطقه خاورمیانه به فعالیت اقتصادی مشغولند چند ملیتی هستند و معمولا آمریکایی‌ها در آن سهام دارند و دولت ایران به طور قطع باید در مقابل کارشکنی‌های آمریکا مقابله به مثل کند و پاسخ تحریم‌های جدید علیه ملت ایران را بدهد.

نقوی حسینی اضافه کرد: دولت ایران با ورود به مذاکرات هسته‌ای و تصویب برجام تصور می‌کرد طرف مقابل، دست از خصومت برخواهد داشت و وارد فاز تحریم و تهدید نمی‌شود، اما همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات فرمودند آمریکا دولت بدعهد و پیمان شکن است و ما نسبت به این مذاکرات خوشبین نیستیم؛ دولت نیز امروز دریافته است که آمریکایی‌ها دست از خصومت برنخواهند داشت به همین جهت دست به مقابله به مثل زده است.
 
وی با بیان اینکه دولت آمریکا با وجود تصویب لایحه برجام همچنان سعی بر حفظ چارچوب تحریم‌های غیر هسته‌ای و غیر برجامی دارد، اظهارداشت: دونالد ترامپ در نخستین روزهای شروع کار خود صحبت‌هایی از پاره کردن برجام به زبان اورد که با واکنش جامعه جهانی روبه رو شد سپس سیاست خود را تغییر داد و دریافت که پاره کردن برجام به صلاحشان نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا دو استراتژی را در پیش گرفته است؛ اول آن که برجام را به نحوی اجرا کند که هیچ انتفاعی نصیب دولت ایران نشود و ثانیا با اعمال تحریم‌های غیر هسته‌ای و غیر برجامی همچنان به تعبیر خودشان بتوانند تدابیر فلج کننده‌ علیه دولت ایران را دنبال کنند.
 
وی با بیان این مساله که بیش از 50 طرح تحریمی علیه ایران در کنگره آمریگا مطرح است بیان داشت: این طرح‌های تحریمی جدید علیه ایران قرار است یکی پس از دیگری مطرح شود از همین رو دولت جمهوری اسلامی ایران می‌بایست در مقابل این تحریم‌ها عکس العمل قاطعی نشان دهد.
 
نقوی حسینی افزود: به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های  آمریکایی فعالیت اقتصادی عمده‌ای در زمینه‌های نفت، گاز، حمل و نقل و ... در غرب آسیا دارند به همین جهت ما نیز می‌بایست این شرکت‌ها را تحریم و از مشارکت با آنها ممانعت کنیم و اقداماتی را پیش ببریم که چهره تروریستی و ضدحقوق بشری آمریکا برای جوامع بشری نمایان شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده بود که در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال 96 یک طرح دو فوریتی به مجلس ارائه خواهد شد که ارتش آمریکا را به عنوان یک ارتش تروریستی وحامی تروریسم معرفی و به جامعه جهانی نشان دهیم زیرا ارتش آمریکا بدون اجازه دولت‌ها و ملت ها در امور کشورها دخالت کرده و اقدام به آدمکشی و قتل می کند از همین رو دنیا باید بداند که تروریست‌ها چه کسانی هستند.
 

 
 انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار