ایلام؛

بازدید 54 هزار نفر از راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس

54 هزار نفر از 15 اسفند تا این لحظه از یادمان های دفاع مقدس ایلام بازدید کرده اند و مشهد شهیدان استان ایلام روزانه پذیرای 2 هزار زائر است.

بازدید 54 هزار نفر از راهیان نور از یادمان های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مسئول اردویی، گرشگری و کاروان های راهیان نور سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: این تعداد بازدید کننده از استان های مختلف کشور و استان ایلام هستند و همچنین 25 هزار نفر از اقشار و گروه های مختلف استان به یادمان های دفاع مقدس داخل و خارج استان اعزام شده اند.

حسین پورمحمدی بیان کرد: بیشترین حجم زائران یادمان های استان ایلام در یادمان شرهانی دهلران و نقطه ایثار و قلاویزان مهران است که زائران در قالب کاروان های راهیان نور یا خصوصی و شخصی از این اماکن مقدس بازدید می کنند.

پورمحمدی اظهارکرد: با توجه به اینکه استان اصفهان در مناطق عملیاتی فتح المبین خوزستان و فکه در حد مرزی دهلران و خوزستان اقدام به احداث یادمان و امکانات رفاهی و اقامتی برای کاروان های راهیان نور کرده همین امر موجب حضور گسترده بازدیدکننگان از این مناطق شده و به همین علت مسافران پس از بازدید از این 2نقطه به شرهانی سفر می کنند و این اقدام اصفهان موجب افزایش حجم بازدیدکنندگان از شرهانی دهلران نسبت به گذشته شده است.

وی افزود: قبل ازآغاز سفرهای نوروزی و اعزام کاروان های راهیان نور در این ایام پیش بینی ما از بازدید و زیارت یادمان های دفاع مقدس استان ایلام 50 هزار نفر بود که اکنون تعداد مراجعه کننده ها از مرز پیش بینی شده فراتر رفته است و تا پایان تعطیلات نوروزی تعداد 60 هزار نفر از مناطق عملیلاتی استان بازدید کنند.

پورمحمدی عنوان کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به کاروان های راهیان نور و دیگر زائران در یادمان های شناسنامه دار استان فراهم است و همچنین ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با تعطیلات نوروزی در این یادمان ها برگزار می شود.

یادمان های شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.

میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند. 

ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. 


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.