سرپرست اداره‌کل گردشگری بوشهر خبر داد:

ظرفیت‌های گردشگری روستایی مورد استقبال مسافران نوروزی

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: گردشگری روستایی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت توریسم است و در ایام نوروز امسال شاهد استقبال مناسب مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بودیم.

ظرفیت‌های گردشگری روستایی مورد استقبال مسافران نوروزی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کم‌نظیر استان در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: در ایام نوروز امسال شاهد استقبال مناسب مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بودیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در سطح استان بوشهر، افزود: این اقامت‌گاه‌ها در محیط‌های طبیعی و با استفاده از مصالح بومی احداث می‌شوند تا بیشترین سازگاری را با سبک معماری محلی و چشم‌انداز طبیعی داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه گردشگری روستایی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت توریسم است و در استان بوشهر نیز تلاش شده تا از این ظرفیت بهره مناسب را ببریم، گفت: دو اقامتگاه روستایی در فقیه حسنان شهرستان دشتی و نرکوه شهرستان دیر در مهرماه امسال و در هفته گردشگری به بهره برداری رسید که در نوروز امسال حدود 600 گردشگر در ایام نوروز در این دو اقامت‌گاه اسکان یافتند.

امیرزاده بیان کرد: در این اقامت‌گاه‌ها دو خانواده در دو روستا در کنار اعضای خانواده خودشان هم به کار مشغول شدند و هم کسب درآمد کردند و نه تنها دو خانواده در روستای خودشان ماندگار شدند و به کار مشغول شدند بلکه مشوق سایرین هم شدند که با استفاده درست از ظرفیت‌ها و منابع خود می‌توان ایجاد درآمد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: توسعه گردشگری روستایی در استان بوشهر و اشتغال زایی برای جوانان را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ ث 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.