هواشناسی؛

افزایش دمای هوای استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش جریانات گرم و مرطوب در استان گفت: از افزایش ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دمای هوا به طور میانگین در نقاط مختلف استان خبر داد.

افزایش دمای هوای استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان نشان می‌دهد که در نتیجه افزایش ابر و وزش جریانات گرم و نسبتا مرطوب جنوبی، روند تدریجی افزایش دمای هوا از روز پنج‌شنبه در سطح استان آغاز و تا پایان هفته آینده ادامه یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت دمای هوا به طور میانگین در نقاط مختلف استان ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد. شدت گرمای در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آینده خواهد بود.  بر این اساس توصیه می‌شود تدابیر لازم به منظور مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.

وی بیان کرد: در نتیجه تداوم وزش جریانات شمالی طی امروز، دریا به‌ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود. طی این مدت در برخی نقاط احتمال تشکیل گرد و خاک وجود دارد.

مساعدی ادامه داد: از فردا با فروکش کردن موقت جریانات و تغییر تدریجی به جنوبی، از تلاطم دریا کاسته خواهد شد. در ۲۴ ساعت آینده جهت باد در استان شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی استان گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و از امشب با سرعت ۱۲ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج در سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.