اردبیل؛

بهره مندی 45 هزار زائر از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۴۵ هزار نفر زائر از برنامه های طرح آرامش بهاری در امامزادگان اردبیل بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه بررسی و تشریح نتایج و دستاوردهای اجرای طرح آرامش بهاری در اردبیل اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه 96 در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا شد و در این مدت پذیرای بیش از 45 هزار نفر زائر بودیم که در این ایام سعی کردند با حضور در این مکان‌های معنوی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌ بگیرند.

وی بیشترین ورودی گردشگران و مسافران را به امامزاده‌ سید صدرالدین و امامزاده صالح اردبیل، امامزاده سید سلیمان فخرآباد در مشگین‌شهر و امامزاده عبدالله کلور برشمرد و گفت: با اتمام این طرح، دستاوردهای معنوی و فرهنگی بسیاری نصیب اوقاف استان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه های صلواتی، ایستگاه‌های مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی، سخنرانی‌های مناسبتی، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و غیره و برپایی نمازهای جماعت در خدمت گردشگران، مسافران و هموطنانمان بودیم.

قیامی با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سال‌ 96 اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با رویکرد ترویج و ترغیب فرهنگ حسنه وقف بیان کرد: در کنار احیای موقوفات، زیباسازی و بهسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و احقاق حقوق موقوفات سعی و تلاشمان بر افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: امسال در این راستا تلاش همه‌جانبه‌ای خواهد شد تا بتوانیم در کنار جلب خیران و نیکوکاران به حوزه وقف در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری آنها اقدامات خود را توسعه داده و بتوانیم به اهداف مورد نظر در اینحوزه دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.