ایلام؛

پیش بینی برداشت هفت هزار تن دانه روغنی کلزا

در سال جاری هفت هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت خواهد شد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حشمت زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام اعلام کرد: امسال هفت هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت خواهد شد.
 
حشمت زرین جوب افزود اظهار کرد: برداشت این محصول استراتژیک و مهم از 25 فروردین ماه امسال آغاز می شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: در هر هکتار 2 تن دانه روغنی کلزا برداشت می شود که در مجموع تولید و برداشت این محصول در صورت تحقق پیش بینی برداشت هفت هزار تن ،نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش می یابد.
 
وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن که عمدتا اراضی دیم بود به علت تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت.
 
به گفته وی نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 27 هزار و 800 ریال است که پرداخت مطالبات کشاورزان بعد از خرید و بلافاصله انجام می پذیرد.
 
زرین جوب یادآور شد: 10 مرکز خرید و سیلو برای ذخیره کلزا در استان در نظر گرفته شده که سه مرکز آن در شهرستان دهلران قرار گرفته است و محصول کلزا بعد از ذخیره سازی در سیلو ها به استان های دارای کارخانه روغن کشی صادر می شود.
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.