برگزاری نشست وزیران خارجه گروه هفت با محوریت ایران و سوریه

وزرای خارجه کشورهای صنعتی جهان موسوم به "گروه هفت" عصر امروز در توسکانی ایتالیا تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ایتالیا به عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت عصر امروز در شهر توسکانی میزبان نشست سالانه این گروه خواهد بود. قرار است در این نشست به موضوعات متعددی از جمله بحران سوریه، روابط با ایران، مبارزه با تروریسم، بی‌ثباتی در اوکراین، عراق، لیبی، کره شمالی و همچنین دلایل حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی در سوریه رسیدگی شود.

وزیران امورخارجه هفت کشور صنعتی ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، آمریکا و کانادا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی در شمال ایتالیا گرد هم می‌آیند.

قرار است "آنجلینو آلفانو"، وزیر امورخارجه ایتالیا، به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس گروه هفت، نقش یک میانجی را میان آمریکا و روسیه در ارتباط با سوریه ایفا کند. 

"فدریکا موگرینی"، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در این نشست حاضر خواهد بود و با وزرای خارجه "جی هفت" درباره نظم جهانی، مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و بحران پناهجویان به بحث و تبادل نظر می پردازد. 

پس از این نشست، یک اجلاس با حضور سران جی هفت در ماه مه و در جزیره سیسیل ایتالیا برگزار خواهد شد که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، نیز در آن شرکت می‌کند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار