آرمان گروه هنر و تجربه مشخص است/ نباید فضای عرضه برای فیلم های این بخش کوچک شود

جدیدا قانونی وضع شد بر این مبنا که جلوی اکران فیلم های سر گروه و گروه آزاد، در بخش هنر و تجربه گرفته شود.    

آرمان گروه هنر و تجربه مشخص است/نباید فضای عرضه برای فیلم های این بخش کوچک شود
 به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گروه هنر و تجربه سینما فیلم هایی را اکران می کند که بعد هنری و تجربه گرایی آن ها بیشتر است. از سویی آثار جا مانده از سال های پیش که به هر دلیل نمایش داده نشدند را نیز در دستور اکران خود قرار داده است. 

هنر و تجربه سینما و سالن های فراوانی ندارد و در این بخش نیازمند توجه است. حالا اگر همین سینماهای کم نیز بخواهد در اختیار دیگر فیلم هایی قرار گیرد که در اکران عمومی و آزاد جای دارند، جای سوال برای سینماگران باقی می گذارد که اصلا چرا این بخش شکل گرفت؟! در این راستا جدیدا قانونی وضع شد بر این مبنا که جلوی اکران فیلم های سر گروه و گروه آزاد، در بخش هنر و تجربه گرفته شود.  
 
در این باره سراغ برخی از سینماگران رفتیم و نظر آنها را جویا شدیم. اینکه آیا با این قانون موافق هستند یا نه.
 
مسعود ردایی تهیه کننده سینما در این باره گفت: به نظرم تصمیم درستی گرفته شده است؛ چون اگر قرار باشد فیلم هایی که سازندگان آن مطرح هستند و از امکانات اکران وسیع‌تری استفاده می کنند، در بخش هنر و تجربه نیز اکران شوند، راه برای نمایش آثار این بخش تنگ خواهد کرد. 
 
وی افزود: ما به خودی خود از امکانات اکران عمومی برای فیلم ها استفاده می کنیم. باید امکان نمایش فیلم های بخش هنر و تجربه که سینماهای محدودی دارد و فیلمسازان آن کمتر مطرح هستند، با سرمایه کم و شخصی فیلم ساختند، تجربه سینمای حرفه ای کمتری دارند و چشم به بازگشت سرمایه دارند، فراهم شود.
 
ردایی خاطرنشان کرد: پس نباید فضای عرضه برای فیلم های بخش هنر و تجربه را بست. 
 
کریم لک زاده کارگردان سینما بیان کرد: به شخصه جزو کسانی بودم و هستم که معتقدم نگاه هنر و تجربه باید مستقل از دیگر آثار باشد. زمانی که به آرمان این بخش نگاه می کنید، در می یابید فیلم هایی باید اکران شوند که به هر دلیلی امکان نمایش نداشتند. 
 
وی افزود: پس در کل تصمیم صحیحی است، اما این تصمیم نباید از بالا به پایین گرفته می شد؛ چون شکل تحکمی دارد. خود گروه هنر و تجربه تصمیم نگرفته بلکه به آن دستور داده شده که اتفاق خوبی نیست. 
 
لک زاده تصریح کرد: ای کاش این تصمیم گیری با برنامه ریزی و سیاست گذاری هنر و تجربه انجام می شد و اتفاقات پس از آن رقم می خورد، اما در کل با این تصمیم موافقم. 
 
مهدی صباغ زاده تهیه کننده، پخش کننده و کارگردان سینما تصریح کرد: هنر و تجربه تاسیس شد تا به فیلم هایی که از اکران عمومی و تجاری بازمی مانند، کمک کند و آنها را به نمایش در آورد.  
 
وی افزود: اگر قرار باشد سینماها و سالن های هنر و تجربه را بگیرند و به فیلم های دیگری بسپارند، پس چرا سینمای هنر و تجربه راه اندازی شد؟! 
 
صباغ زاده اذعان داشت: این تصمیم گیری صحیح است و به نفع فیلم های مستقلی است که در اکران عمومی و تجاری مشکل دارند و به هر دلیلی اکران نمی شوند.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار