مادورو: ونزوئلا هدف توطئه چینی‌های آمریکا واقع شده است

رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه آمریکا را متهم کرد در تلاش است گفتگو با مخالفان را به بن بست و ونزوئلا را به انفجار بکشاند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رئیس جمهور ونزوئلا که از ده روز پیش با موج جدیدی از تظاهرات مخالفان در کشورش مواجه شده است، اعلام کرد «حقیقت این است که با هدف به انفجار کشاندن کشور ما  و فراهم کردن امکان تسلط بیگانه بر آن، در واشنگتن دستور صادر شده است گفتگوها در ونزوئلا متوقف شود».

مادورو در پایان نشست کشورهای سوسیالیستی آمریکای لاتین در کوبا که برای تاکید بر حمایت گسست ناپذیر این دولت ها از رئیس جمهور ونزوئلا به کوبا دعوت شده بودند، افزود «ونزوئلا هدف توطئه چینی های آمریکا واقع شده است».

کشورهای عضو اتحاد بولیواری آمریکای لاتین در بیانیه مشترکی «حملات و مداخلات هماهنگ» علیه دولت مادورو را که به اعتقاد آنها این حملات حاکمیت، استقلال و ثبات ونزوئلا و همچنین سراسر منطقه را تهدید می کند، محکوم کردند.

اعضای کشورهای اتحاد بولیواری همچنین خطاب به لوئیز آلماگرو، دبیرکل «سازمان کشورهای آمریکایی» اعلام کردند «ما رفتار تجاوزگرانه، نامشروع و به طرفداری از امپریالیست دبیرکل کشورهای آمریکایی را محکوم می کنیم».

این نشست در سطح وزیران خارجه برای مقابله با انتقادهای شدید خارجی علیه دولت مادورو  برگزار شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار