حمیدرضا حاجی بابایی را بیشتر بشناسید

حاجی بابایی یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب را در این گزارش بیشتر بشناسید.

به گزارش خبرنگار   حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "حمید رضا حاجی بابائی" یکی از کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.
 
 
 
 
حمیدرضا حاجی بابایی سال 1338 در روستای مریانج همدان و در خانواده ای مذهبی متولد شد. خانواده اش از سیرکاران مریانج بودند.  خانواده بابایی از نظر مالی فقیر بودند . دوران کودکی و نوجوانی اش در سختی و به کار و درس در همدان سپری شد.
 
 
 
 
حاجی بابایی به مجرد پایان تحصیلات به دانشسرای همدان رفت. دو سال بعد و در سال 58، فوق دیپلم تجربی ( دبیری) را از دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان گرفت.

به مجرد اتمام تحصیل به رزن  اعزام شد تا به عنوان دبیر مقطع راهنمایی مشغول به کار شود. یک سال بعد به مدیریت مدرسه ای در رزن را عهده دار شد که تا سال 60 ادامه داشت.
 
او سپس به مدت دو ماه معاون آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد و سپس تا سال 62 ریاست آموزش و پرورش این شهر را برعهده گرفت. حاجی بابایی از سال 62 تا 64، ریاست آموزش و پرورش شهرستان کبودرآهنگ را عهده دار شد.
 
 
 
سال 67 کارشناسی دبیری الهیات و معارف اسلامی را از دانشگاه تهران اخذ کرد و سپس به همدان بازگشت. او ابتدا دبیر دبیرستان های شهرستان همدان شد و دروس قرآن و دینی را در این مقطع تدریس کرد.
 
سال 70 وارد دانشگاه شد؛ اینبار کارشناسی ارشد الهیات گرایش علوم قرآنی و حدیث در دانشگاه آزاد واحد کرج. همان زمان ریاست آموزش و پرورش شهرستان همدان را نیز برعهده گرفت.
 
وی  نمایندگی مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و طی دوره‌های هفتم وهشتم عضویت در هیئت رئیسه مجلس را تجربه کرده است.
 
حاجی بابایی در چهار دوره قبلی مجلس (1388-1375) همواره عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بوده است.   
 
علاوه براینها در کارنامه پارلمانی حاجی بابایی، عضویت در کمیسیون‌های تلفیق، اصل نود،محاسبات و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی دیده می‌شود.
 
محمود احمدی‌نژاد در آبان ماه 1388 وی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم به مجلس هشتم معرفی کرد.
 
حاجی بابایی توانست با 217رای موافق، 33رای مخالف و 13رای ممتنع از نمایندگان مجلس برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرد و اکنون نیز نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی است.
 
 
 
• دیپلم تجربی از دبیرستان شریعتی همدان-1356
• فوق دیپلم‌تجربی (دبیری) از دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان-1358
• لیسانس دبیری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران-1367
• فوق لیسانس الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی کرج-1372
• دکترای الهیات و معارف ازدانشگاه آزاد اسلامی تهران-1377
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار